Macbook Repair - Mecnote: Bagaimana untuk menyelesaikan masalah yang menghalang penggunaan komputer riba Macbook Pro saya

Cari Model Mac

Rabu, 21 Februari 2018

Bagaimana untuk menyelesaikan masalah yang menghalang penggunaan komputer riba Macbook Pro saya

Bagaimana untuk menyelesaikan masalah yang menghalang penggunaan komputer riba Macbook Pro saya



Pencegahan pencegahan

Sekiranya anda menghadapi masalah dengan komputer atau perisian anda, setelah mendapat salinan Mesin Masa yang terkini, pastikan data tidak hilang. Jika anda membuat salinan sandaran Masa Mesin secara tetap, anda boleh memulihkan perisian anda dan semua data anda ke status yang tepat pada masa sandaran dibuat. Masalah yang serius juga kurang membimbangkan apabila anda melindungi maklumat anda dengan Mesin Masa.

Masalah yang menghalang penggunaan MacBook Pro

Jika MacBook Pro tidak bertindak balas atau penunjuk tidak bergerak
Ada kemungkinan bahawa pada suatu ketika, sesuatu aplikasi disekat. Sistem Mac OS X membolehkan anda keluar dari aplikasi yang tidak bertindak balas tanpa perlu memulakan semula iMac.
Untuk memaksa keluar permohonan:
  • Tekan Command (x) + Opsyen + Esc atau pilih Apple ()> "Force Exit" dalam bar menu. Dialog "output keluaran aplikasi" akan muncul dengan aplikasi yang dipilih.
  • Klik pada "Force exit".
Permohonan akan ditutup dan aplikasi lain akan dibuka.   Jika perlu, anda juga boleh memulakan semula Finder dari kotak dialog ini. Kemudian, mulakan semula komputer untuk memastikan masalah itu selesai sepenuhnya.
Sekiranya masalah kerap berlaku, pilih Bantuan> "Pusat Bantuan" dari bar menu di bahagian atas skrin. Untuk maklumat tentang apa yang perlu dilakukan apabila komputer rosak atau tidak bertindak balas, cari perkataan "block". 
Sekiranya masalah ini hanya berlaku apabila menggunakan program tertentu, hubungi pengilang program untuk melihat sama ada ia serasi dengan komputer.
Jika anda yakin bahawa aplikasi itu serasi, anda mungkin perlu memasang semula perisian sistem komputer.
Jika MacBook Pro terhempas semasa permulaan atau jika tanda tanya sekejap muncul, atau jika skrin dimatikan dan penunjuk tidur pepejal (dan komputer tidak beristirahat):
Biasanya, tanda soal sekejap ini bermaksud bahawa komputer tidak menemui perisian sistem pada cakera keras atau cakera lain yang disambungkan ke komputer.
Tunggu selama beberapa saat. Jika komputer tidak bermula, matikannya dengan menekan dan menahan butang mula selama 8 atau 10 saat. Putuskan sambungan semua perkakasan luar dan cuba mulakannya dengan menekan butang mula dengan kekunci Pilihan ditekan. Setelah ia boot, klik pada ikon pemacu keras dan kemudian pada anak panah kanan. Seterusnya, buka Keutamaan Sistem dan klik Start Disks. Pilih folder Sistem tempatan Mac OS X.
Jika masalah sering berlaku, anda mungkin perlu memasang semula perisian sistem komputer. Lihat "Membaik pulih, memulihkan atau memasang semula perisian Mac OS X" di halaman 54.
Jika MacBook Pro tidak dihidupkan atau dimulakan
Cuba cadangan berikut untuk menghidupkan komputer anda:
Periksa bahawa penyesuai kuasa disambungkan ke komputer dan ke saluran kuasa. Hanya gunakan penyesuai kuasa 85W MagSafe yang disertakan dengan MacBook Pro anda.Jika penyesuai kuasa berhenti mengecas bateri dan lampu penyambung MagSafe tidak menyala apabila anda menyambungkan kord kuasa, cabut kabel kuasa dari cawangan kuasa dan pasangkannya semula, atau cuba sambungkannya ke cawangan lain.
Periksa sama ada bateri perlu dicas semula. Tekan butang kecil yang terletak di sebelah kiri komputer. Anda akan melihat satu hingga lapan lampu yang menunjukkan tahap caj. Jika terdapat hanya satu penunjuk yang menyala, hubungkan penyesuai kuasa untuk mengecas bateri. Ketahui lebih lanjut mengenai lampu penunjuk bateri.
Jika masalah berterusan, tutup semua dokumen terbuka dan keluar dari semua aplikasi. Kembalikan komputer ke keadaan kilang (tetapi menyimpan fail anda) dengan menekan kekunci Shift kiri, kekunci pilihan Kiri (alt), kekunci Kawalan kiri dan butang mula serentak selama lima saat sehingga komputer dimulakan semula.
Jika anda baru memasang memori tambahan baru-baru ini , pastikan ia dipasang dengan betul dan ia serasi dengan komputer anda. Periksa sama ada komputer bermula selepas mengeluarkan memori yang dipasang dan memasang semula yang lama
Tekan butang mula dan segera tekan dan tahan kekunci Perintah (x), Opsyen, P dan R serentak sehingga anda mendengar bunyi boot untuk kali kedua untuk menetapkan semula parameter RAM (PRAM).
Jika anda masih tidak boleh memulakan MacBook Pro anda, lihat "Maklumat lanjut, perkhidmatan dan sokongan" pada halaman 64 untuk maklumat mengenai cara menghubungi Apple untuk bantuan teknikal.
Jika skrin menjadi hitam atau kemalangan MacBook Pro
Cuba mulakan semula MacBook Pro.
  • Cabut plag semua peranti yang disambungkan ke MacBook Pro, kecuali penyesuai kuasa.
  • Tekan butang mula untuk memulakan semula sistem.
  • Benarkan bateri mengenakan sekurang-kurangnya sehingga 10% sebelum menyambung sebarang peranti luaran dan meneruskan kerja anda.
Untuk melihat berapa banyak bateri yang telah dicas , klik pada ikon status bateri () dalam bar menu atau periksa lampu penunjuk di sebelah kiri MacBook Pro.
Skrin juga mungkin menjadi gelap jika anda telah menetapkan pilihan penjimatan kuasa bateri tertentu.
Jika anda menekan butang pada bateri, semua LED flash dengan cepat lima kali
Bateri mesti diganti. Hubungi kedai runcit Apple atau pembekal perkhidmatan Apple yang diberi kuasa.
Jika anda menekan butang bateri dan lampu penunjuk bateri flash lima kali dari kiri ke kanan dan kemudian dari kanan ke kiri
Komputer tidak mengenali bateri. Hubungi kedai runcit Apple atau pembekal perkhidmatan Apple yang diberi kuasa.
Sekiranya anda tidak boleh mengeluarkan cakera:
Berhenti sebarang aplikasi yang mungkin menggunakan cakera dan cuba lagi. Jika cakera masih dalam pemacu, mulakan semula komputer dan segera tekan dan tahan pad jejak.


Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan