Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 27 Februari 2018

Bagaimana untuk Menetapkan semula Mana-mana Model iPhone

Bagaimana untuk menetapkan semula iphone

Walaupun kebanyakan orang tidak memikirkannya dengan cara ini, iPhone adalah komputer yang sesuai dengan tangan atau poket anda. Dan walaupun ia tidak kelihatan seperti desktop atau komputer riba anda, sama seperti peranti tersebut, kadangkala anda perlu memulakan semula atau menetapkan semula iPhone anda untuk menyelesaikan masalah.
"Reset" bermaksud beberapa perkara yang berbeza: restart asas, tetapan semula yang lebih komprehensif, atau kadang-kadang juga memadam semua kandungan dari iPhone untuk memulakan lebih segar dengannya dan / atau  memulihkan dari sandaran .
Artikel ini merangkumi dua makna yang pertama. Pautan di bahagian terakhir boleh membantu dengan senario lain.
Sebelum menetapkan semula iPhone anda, pastikan anda tahu jenis penetapan semula yang anda ingin lakukan, supaya anda boleh merancang (dan sandaran !) Dengan sewajarnya. Dan jangan risau: restart atau reboot iPhone biasanya tidak perlu mengeluarkan atau memadam sebarang data atau tetapan.

Cara Restart iPhone - Model Lain

Mulakan semula kebanyakan model iPhone yang lain adalah sama seperti mematikan dan mematikan iPhone. Gunakan teknik ini untuk menyelesaikan masalah asas seperti penyambungan selular atau Wi-Fi yang lemah kemalangan aplikasi , atau isu harian yang lain. Inilah yang perlu anda lakukan:
  1. 1. Tekan butang tidur / bangun (pada model lama di bahagian atas telefon . Pada siri iPhone 6 dan yang lebih baru, ia berada di sebelah kanan ) sehingga slider kuasa keluar muncul pada skrin
  2. 2. Biarkan butang tidur / bangun .
  3. 3. Gerakkan slider kuasa dari kiri ke kanan. Ini menyebabkan iPhone dimatikan. Anda akan melihat pemutar pada skrin yang menunjukkan penutupan sedang berjalan (ia boleh menjadi redup dan sukar untuk melihat, tetapi ada di sana).
  1. 4. Apabila telefon dimatikan, tahan butang tidur / bangun semula sehingga logo Apple muncul di skrin. Apabila ia berlaku, telefon akan bermula semula. Lepaskan butang dan tunggu iPhone untuk menyelesaikan boot.

Bagaimana untuk Mulakan semula iPhone 8 dan iPhone X

Pada model ini, Apple telah menetapkan fungsi baru ke butang tidur / bangun di sisi peranti (ia boleh digunakan untuk mengaktifkan Siri, memaparkan ciri Kecemasan SOS dan banyak lagi).
Oleh itu, proses restart adalah berbeza juga:
  1. 1. Pegang butang tidur / bangun di bahagian tepi dan kelantangan turun pada masa yang sama (volum sehingga kerja juga, tetapi yang secara tidak sengaja dapat mengambil tangkapan skrin , maka turun lebih mudah)
  2. 2. Tunggu sehingga slider kuasa keluar muncul.
  3. 3. Gerakkan slider dari kiri ke kanan untuk menutup telefon.

Bagaimana Hard Reset iPhone

Restart asas menyelesaikan banyak masalah, tetapi ia tidak menyelesaikan semuanya. Dalam sesetengah kes - seperti apabila telefon benar-benar beku dan tidak akan bertindak balas untuk menekan butang tidur / bangun - anda memerlukan pilihan yang lebih kuat dipanggil tetapan semula keras. Sekali lagi, ini terpakai kepada setiap model kecuali iPhone 7, 8, dan X.
Penyetelan keras memulakan semula telefon dan ia juga menyegarkan memori yang aplikasinya berjalan (jangan risau; ini tidak memadamkan data anda ) dan jika tidak membantu iPhone bermula dari awal. Dalam kebanyakan kes, anda tidak perlu menetapkan semula keras, tetapi apabila anda melakukannya, ikuti langkah-langkah berikut:
  1. 1. Dengan skrin telefon yang menghadap anda, tahan butang tidur / bangun dan butang Utama di pusat bawah pada masa yang sama.
  2. 2. Apabila gelangsar kuasa keluar muncul, jangan lepaskan butang. Terus memegang kedua-duanya sehingga anda melihat skrin menjadi hitam. 
  3. 3. Tunggu sehingga logo Apple perak muncul.
  4. 4. Apabila ini berlaku, anda boleh melepaskan  - iPhone semula.

    Bagaimana Hard Reset iPhone 8 dan iPhone XImage result for iPhone 8 dan iPhone X

    Pada  siri iPhone 8  dan  iPhone X , proses penetapan semula keras secara dramatik berbeza daripada model lain. Itu kerana menekan butang tidur / bangun di sisi telefon kini digunakan untuk ciri Kecemasan SOS.
    Untuk memulakan semula iPhone 8 atau iPhone X, ikut langkah berikut:
    1. 1. Klik dan lepaskan butang volume up  di sebelah kiri telefon.
    2. 2. Klik dan lepaskan butang volume down .
    3. 3. Sekarang tahan butang sleep/wake di sebelah kanan telefon sehingga telefon dimulakan semula dan logo Apple muncul.

    Bagaimana Hard Reset Siri 7

    Image result for iphone 7


    Proses penetapan semula keras sedikit berbeza untuk siri iPhone 7.
    Ini kerana butang Laman Utama bukan lagi butang sejati pada model-model ini. Ia kini merupakan panel Touch 3D. Akibatnya, Apple telah mengubah cara ini supaya model-model ini boleh diset semula. 
    Dengan siri iPhone 7, semua langkah adalah sama seperti di atas, kecuali anda tidak menahan butang Home. Sebaliknya, anda perlu menahan butang bawah ke bawah dan butang tidur / bangun pada masa yang sama.

    IPhone yang terjejas

    Arahan menetapkan semula semula dan keras dalam artikel ini berfungsi pada model berikut:
    • iPhone X
    • iPhone 8 Plus
    • iPhone 8
    • iPhone 7 Plus
    • iPhone 7
    • iPhone 6S Plus
    • iPhone 6S
    • iPhone 6 Plus
    • iPhone 6
    • iPhone 5S
    • iPhone 5C
    • Iphone 5
    • iPhone 4S
    • Iphone 4
    • iPhone 3GS
    • iPhone 3G
    • iPhone

    Untuk Bantuan Lebih Lanjut


    • Simpan semula ke Tetapan Pabrik: Jika anda ingin memadamkan semua data dari iPhone anda dan mula dari awal (ini boleh menyelesaikan beberapa pepijat yang sukar dan juga bagus jika anda akan menjual iPhone anda ), cuba mengembalikannya ke tetapan kilang .
    • Mod Pemulihan: Jika iPhone anda terperangkap dalam gelung reboot, atau tidak boleh melewati logo Apple semasa memulakan, cuba mod pemulihan iPhone .
    • Mod DFU:  Apabila cuba menurunkan versi iOS anda atau jailbreak telefon anda, mod DFU (Disk Firmware Update) adalah apa yang anda perlukan.


    Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


     - 5 Minit Dari Kinrara
    - 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
    - 15 Minit Dari Puchong 
    - 20 Minit Dari KL 
    - 25 Minit Dari Bangsar










    Macnote Studio Seri Kembangan

    Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

    Jalan Putra Permai 5/4,
    Bandar Putra Permai,
    4330 Seri Kembangan, Selangor

    Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

    Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
    E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

    Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
    Tel : 0105267005

    Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

    Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan