Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 27 Februari 2018


Apa yang Harus Dilakukan Apabila iPhone Anda Tidak Dapat Dihidupkan

Skrin hitam pada iPhone anda? Cuba petua ini


Apabila iPhone anda tidak akan menyala, anda mungkin berfikir bahawa anda perlu membeli yang baru. Itu benar jika masalahnya cukup buruk, tetapi ada banyak cara untuk cuba membetulkan iPhone sebelum memutuskan ia mati. Sekiranya iPhone anda tidak akan dihidupkan, cubalah enam petua untuk membawanya semula.

iPhone recovery mode screen

1. Cas Telefon Anda

Ia mungkin terdengar jelas, tetapi pastikan bateri iPhone anda   cukup dikenakan untuk menjalankan telefon.
Untuk menguji ini, palamkan iPhone anda ke pengecas dinding atau ke komputer anda. Biarkan ia dikenakan selama 15-30 minit. Ia boleh dihidupkan secara automatik. Anda juga mungkin perlu menahan butang hidup / mati untuk menghidupkannya.
Jika anda mengesyaki telefon anda kehabisan bateri tetapi pengecasan tidak berfungsi, mungkin pengecas atau kabel anda mungkin rosak . Cuba gunakan kabel lain untuk menyemak semula. (PS Sekiranya anda tidak pernah mendengar, kini anda boleh mendapatkan pengecasan wayarles untuk iPhone.)

2. Mula semula iPhone

Jika mengecas bateri tidak menghidupkan iPhone anda, perkara seterusnya yang perlu anda cuba adalah untuk memulakan semula telefon. Untuk melakukan ini, tahan butang hidup / mati di sudut kanan atas atau tepi sebelah kanan telefon selama beberapa saat. Jika telefon dimatikan, ia perlu dihidupkan. Sekiranya ia berjalan, anda mungkin melihat tawaran gelangsar untuk mematikannya.
Jika telefon dimatikan, biarkan ia dihidupkan. Sekiranya ia bermula, mulakan semula dengan mematikannya dan kemudian membalikkannya mungkin merupakan idea yang baik.

3. Hard Reset iPhone

Image result for Hard Reset iPhone

Cuba set semula keras jika restart standard tidak melakukan silap mata. Reset keras seperti restart yang membersihkan lebih banyak memori peranti (tetapi tidak penyimpanannya. Anda tidak akan kehilangan data) untuk menetapkan semula yang lebih komprehensif. Untuk melakukan tetapan semula keras: 
  1. 1. Tahan butang on / off dan butang Laman Utama pada masa yang sama. (Jika anda mempunyai siri iPhone 7 , tahan hidup / mati dan turunkan turun).
  1. 2. Teruskan memegang mereka selama sekurang-kurangnya 10 saat (tidak ada yang salah dengan memegang selama 20 atau 30 saat, tetapi jika tiada apa yang berlaku pada masa itu, mungkin tidak akan)
  2. 3. Jika gelangsar pantulan muncul di skrin, terus memegang butang
  3. 4. Apabila logo Apple putih muncul, lepaskan butang dan biarkan telefon dimulakan.

4. Pulihkan iPhone ke Tetapan Kilang

Kadang-kadang taruhan terbaik anda memulihkan iPhone anda ke tetapan kilangnyaIni memadamkan semua data dan tetapan pada telefon anda (semoga anda menyegerakkannya baru-baru ini dan menyandarkan data anda), dan boleh menyelesaikan banyak masalah. Biasanya, anda akan menyegerakkan iPhone anda dan memulihkan menggunakan iTunes, tetapi jika iPhone anda tidak akan dihidupkan, cubalah ini:
  1. 1. Palamkan kabel USB iPhone  ke pelabuhan Lightning / Dock Connector, tetapi tidak ke dalam komputer anda.
  2. 2. Tahan yang butang Utama iPhone  (pada i Phone 7, memegang kelantanganke bawah).
  3. 3. Semasa memegang butang Laman Utama, pasangkan hujung kabel USB yang lain ke dalam komputer anda.
  4. 4. Ini akan membuka iTunes , meletakkan iPhone ke dalam mod pemulihan, dan membolehkan anda memulihkan sepenuhnya iPhone.

5. Letakkan iPhone Ke dalam Mod DFU

Dalam sesetengah keadaan, iPhone anda tidak boleh dihidupkan kerana ia tidak akan boot. Ini boleh berlaku selepas jailbreaking atau apabila anda cuba memasang kemas kini iOS tanpa hayat bateri yang mencukupi.
Sekiranya anda menghadapi masalah ini, letakkan telefon anda ke mod DFU dengan cara ini:
  1. 1. Pasang iPhone anda ke dalam komputer anda.
  2. 2. Tahan butang hidup / mati selama 3 saat, kemudian biarkan ia pergi.
  3. 3. Tahan butang hidup / mati dan butang Laman Utama (pada iPhone 7, tahan kelantangan turun) bersama-sama selama kira-kira 10 saat.
  4. 4. Lepaskan butang hidup / mati, tetapi terus butang Home (pada iPhone 7, tahan kelantangan turun) selama kira-kira 5 saat.
  5. 5. Jika skrin tetap hitam dan tiada apa yang muncul, anda berada dalam Mod DFU . Ikut arahan pada skrin di iTunes.
Petua iPhone Bonus Lifewire: Tidak mempunyai ruang yang cukup untuk mengemas kini iPhone anda? Berikut adalah beberapa petua untuk membantu andamenyelesaikan tugas.

6. Tetapkan Sensor Jarak

Satu lagi keadaan yang jarang berlaku yang menyebabkan iPhone anda tidak dapat dihidupkan adalah kerosakan pada sensor jarak yang meresap skrin iPhone apabila anda memegangnya pada wajah anda. Ini menyebabkan skrin menjadi gelap walaupun telefon dihidupkan dan tidak berhampiran muka anda.
  1. 1. Tahan butang  Utama dan hidup / mati untuk memulakan semula telefon. 
  2. 2. Apabila ia dimulakan semula, skrin harus berfungsi.
  3. 3. Ketik  aplikasi Tetapan .
  4. 4. Ketuk Umum.
  5. 5. Ketik Set Semula.
  6. 6. Ketik Tetapkan Semula Semua Tetapan . Ini memadamkan semua pilihan dan tetapan anda di iPhone, tetapi tidak akan memadamkan data anda.

Jika iPhone anda Masih tidak dapat dihidupkan

Jika iPhone anda tidak akan menghidupkan selepas semua langkah ini, masalahnya mungkin terlalu serius untuk dibaiki sendiri. Anda perlu menghubungi Apple untuk membuat janji temu di Bar Genius . Dalam pelantikan itu, Genius sama ada akan menyelesaikan masalah anda atau membiarkan anda tahu apa kosnya untuk diperbaiki.
Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan