Macbook Repair - Mecnote: Cara Elakkan Skrin Laptop Cracked

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

Cara Elakkan Skrin Laptop Cracked

Cara Elakkan Skrin Laptop Cracked

 

Bayangkan anda baru sahaja selesai membuat laporan penting, dan ketika anda melegakan tangan anda, laptop anda jatuh ke lantai. Duduk dengan tidak percaya, anda berharap anda hanya membayangkan mendengar bunyi retak yang kuat. Dengan satu mata terbuka dan yang lain tertutup, anda membungkuk untuk mengambilnya, menghidupkannya, dan melihat skrin komputer riba yang retak. Di belakang, anda tertanya-tanya jika ada apa yang anda boleh lakukan untuk menghalangnya.

Juruteknik di MACNOTE STUDIO, tahu perjuangan itu terlalu baik. Dengan lebih dari 30 tahun pengalaman dalam pembaikan dan penyelenggaraan komputer, kami berada di sini untuk memberi anda beberapa petua tentang bagaimana untuk mengelakkan skrin komputer riba anda daripada retak lagi.


Skrin Riba Cracked 101
Bagaimana Kami Berlaku?
Skrin pada kebanyakan komputer riba lebih rapuh dari yang anda fikirkan. Dengan ketebalan kurang daripada ¼ inci, ia benar-benar mungkin untuk kami pecah. Skrin yang paling retak berlaku kerana kemalangan seperti kejatuhan tiba-tiba dan meletakkan terlalu banyak tekanan pada LCD.

Bagaimana Anda Boleh Menghindari?
Terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk mengelakkan kemalangan yang boleh menyebabkan skrin anda retak. Menggunakan kes laptop atau lengan dengan padding akan bertindak sebagai penyerap kejutan jika ia jatuh. Satu lagi cara untuk memastikan skrin selamat adalah untuk menyimpan objek berat di luarnya. Ini termasuk buku dan apa-apa jenis beg atau bagasi. Akhir sekali, anda tidak sepatutnya meninggalkan komputer riba anda di tempat tidur anda semasa anda tidur. Tossing dan bertukar di tempat tidur anda boleh menyebabkan ia jatuh dan memukul lantai.


Jika anda sudah mempunyai skrin komputer riba yang retak, juruteknik di MACNOTE STUDIO boleh didapati untuk membantu. Dengan perkhidmatan yang luar biasa pada hari yang sama dan jam buka yang mudah dari Isnin hingga Ahad, kami adalah salah satu kedai pembaikan komputer riba terpantas di Malaysia. Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai perkhidmatan pembaikan cepat kami, hubungi kami di 03-61770131 atau lawati kami dalam talian.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan