Macbook Repair - Mecnote: Beeg/Cliking Noises dalam MacBookBeeg/Cliking Noises dalam MacBook

Cari Model Mac

Isnin, 29 Januari 2018

Beeg/Cliking Noises dalam MacBookBeeg/Cliking Noises dalam MacBook

Beeg/Cliking Noises dalam MacBook


Apabila komputer membuat bunyi bising, ia sentiasa membingungkan, terutamanya jika anda menggunakan Apple MacBook untuk menjalankan perniagaan anda. Dalam banyak kes, bunyi mengklik di komputer boleh menunjukkan kegagalan perkakasan yang berlaku, menjadikannya sangat penting untuk anda menyiasat dengan segera. Dalam sesetengah model MacBook Pro, bagaimanapun, bunyi mengklik mungkin merupakan gejala yang relatif tidak berbahaya bagi penjanaan haba.

Pengembangan Haba
Dalam sesetengah model MacBook Pro, penyambung logam di sebelah modul ingatan di bahagian bawah komputer menyentuh selongsong buku nota untuk meningkatkan perisai elektromagnetik. Apabila MacBook Pro memanaskan semasa operasi, pengembangan boleh menyebabkan penyambung menggosok ke dalam selongsong komputer, menyebabkan bunyi mengklik atau mengikis. Mengeluarkan penyambung atau meletakkan pita elektrik di bahagian dalam selongsong boleh menyelesaikan masalah ini. Walau bagaimanapun, jangan berbuat demikian jika MacBook Pro anda masih dalam jaminan; hubungi Apple untuk mendapatkan bantuan.

Cakera Keras
Bunyi mengklik keras dari cakera keras mungkin menunjukkan bahawa motor mengalami kesukaran mencapai kelajuan penuh atau bahawa kepala baca / tulis telah melanggar terhadap piring cakera keras. Jika MacBook anda menjadi tidak responsif apabila ia membuat bunyi klik, atau memaparkan kesilapan tentang tidak dapat membaca atau menulis fail, sandarkan data anda secepat mungkin dan merancang untuk menggantikan cakera keras.

Kipas
Debu dan serpihan lain yang ditangkap dalam peminat penyejuk MacBook anda boleh menyebabkan bunyi klik. Sekiranya ini berlaku, anda tidak boleh mendengar bunyi klik pada mulanya apabila anda menghidupkan MacBook di atas kerana kipasnya biasanya dimatikan apabila komputer sejuk. Gunakan kalis air termampat untuk menghilangkan serpihan yang longgar. Jika kipasnya bersih dan masih membuat bunyi klik, ia mungkin mempunyai motor yang gagal, dalam hal ini anda perlu menggantikan kipas.

Pemacu optik

Sekiranya klik MacBook anda hanya apabila CD atau DVD dimasukkan, mungkin ada masalah dengan pemacu optik atau dengan cakera yang dimasukkan. Periksa ini dengan melepaskan cakera, memeriksa bahagian dalam pemacu optikal untuk serpihan dan memasukkan cakera yang berbeza. Jika MacBook berhenti mengklik, cakera yang menyebabkan bunyi mungkin kotor atau rosak. Jika tidak, anda mungkin perlu mengganti pemacu optik MacBook anda.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS




Tiada ulasan:

Catat Ulasan