Macbook Repair - Mecnote: 4 Cara Mengambil Bateri Komputer Riba Anda Lebih Baik

Cari Model Mac

Isnin, 8 Januari 2018

4 Cara Mengambil Bateri Komputer Riba Anda Lebih Baik

4 Cara Mengambil Bateri Komputer Riba Anda Lebih Baik

 


Kebanyakan bateri laptop lithium-ion mempunyai jangka hayat purata dua hingga empat tahun atau sekitar 1,000 caj penuh. Faktor penentu termasuk kebiasaan penggunaan komputer dan kualiti bateri anda. Nasib baik, ada cara untuk memanjangkan hayat perkhidmatan bateri anda.

Jika anda menghadapi masalah dengan komputer riba anda, hubungi technicians disahkan di MACNOTE STUDIO di Gombak. Di sini, ahli-ahli mereka berkongsi empat cara yang berkesan untuk menjaga lebih baik bateri komputer riba anda:

·         Mengendalikan Perilaku: Jika anda meninggalkan komputer riba anda dipasang ke penyesuai AC sepanjang hari dengan bateri yang dilampirkan, anda akan memendekkan jangka hayatnya. Keluarkan bateri jika anda perlu menyimpan komputer riba dipasang, atau cabutnya apabila bateri penuh. Isi semula unit jika bateri jatuh di bawah 20% dan pastikan ia dicaj sekitar 80% kebanyakan masa.


·         Suhu: Kapasiti bateri menurun apabila terdedah kepada suhu tinggi untuk tempoh yang panjang, jadi pastikan komputer riba anda pada suhu bilik apabila anda boleh. Untuk mengelakkan unit menjadi terlalu panas, elakkan meletakkannya pada permukaan yang boleh menghalang ventilasi ekzos yang terletak di bawah atau di sisi peranti. Tanggalkan penyesuai AC sebaik sahaja pengecasan selesai untuk menurunkan suhu bateri.

·         laptopLepaskan Vents: Desktop dan komputer riba boleh menjadi tersumbat dengan debu dari masa ke masa. Jika ia tidak dibersihkan, komputer anda boleh terlalu panas dan merosakkan bateri dan komponen lain. Setiap beberapa minggu, berikan komputer riba dan bateri anda dengan lap lembut menggunakan kain yang lembut dan tanpa kain.

·         Kemas kini Perisian: Semak semula OS anda secara berkala dan lakukan kemas kini yang diperlukan, kerana memasang perisian terkini pada komputer anda boleh memanjangkan hayat baterinya. Dengan kemajuan dalam teknologi, perisian yang dikemaskini cenderung menggunakan kuasa bateri yang kurang.



Sama ada anda memerlukan pembaikan komputer riba atau perkhidmatan sandaran data, anda boleh mempercayai pakar di MACNOTE STUDIO untuk menyelesaikan semua masalah komputer anda.Hubungi kami hari ini di 03 6177 0131 untuk membuat tempahan atau lawati laman web mereka.


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan