Macbook Repair - Mecnote: Lenovo IdeaPad 720S Review

Cari Model Mac

Jumaat, 15 Disember 2017

Lenovo IdeaPad 720S Review

Lenovo IdeaPad 720S Review



Lenovo IdeaPad 710S adalah salah satu laptop terbaik tahun lepas terima kasih kepada kombinasi reka bentuk yang hebat, ciri-ciri yang baik dan harga yang rendah. Tahun ini dengan versi terkini dipanggil IdeaPad 720S.
Walaupun serupa dari pelbagai aspek. Ia masih merupakan laptop keseluruhannya daripada logam, nipis dan ringan ia juga menerima beberapa tweak. Dengan bingkai yang nipis sepanjang skrin 14 inci, termasuk juga dengan grafik Nvidia dan port Thunderbolt.

SPESIFIKASI

  • ·         All-metal exterior
  • ·         Intel Core i5-7200U
  • ·         8GB RAM
  • ·         Nvidia GT 940MX graphics
  • ·         256GB PCIe SSD
  • ·         14-inch, 1920 x 1080 screen
  • ·         Backlit keyboard
  • ·         15.9mm thick



DESIGN & FEATURE
Ini adalah laptop, nipis dan ringan. Luarannya adalah aluminium dan nampak  mahal dan eksklusif, ia mempunyai kehebatan yang anda harapkan dari produk premium.
Di sebelah kanan terdapat port untuk HDMI, USB 3.0, Thunderbolt, dan SD card dan di sebelah kiri ialah port USB 3.0 kedua dan headphone jack. Terdapat juga fingerprint reader di sebelah kanan bawah keyboard,  sebuah webcam di atas skrin, keyboard backlit dan skrin 1080p.

KEYBOARD & TRACKPAD
Keyboard yang digunakan pada IdeaPad 720S adalah sangat baik. Ia luas dan mempunyai susun atur yang hebat, dan responsif. Ia juga mempunyai backlit. Secara keseluruhannya, ia tidak dapat bersaing dengan yang terbaik, tetapi anda dapat merasakan keseronokan ketika menaip.
Permukaan aluminiumnya membuat anda berasa selesa ketika meletakkan tangan anda, ia mengesan dengan tepat, dan cukup luas untuk membolehkan untuk navigasi dan mengunakan gusture untuk fingger scroll.

DISPLAY
Meneruskan trend keseluruhan masa kini, skrin 720S adalah gabungan premium dan mid-range feature. Panel LCD IPS menawarkan sudut tontonan yang hebat dan kualiti imej keseluruhan yang sangat baik, sementara resolusi FULL HD yang mencukupi.


WEBCAM & AUDIO
Lenovo telah memasang 720S dengan 720p standard, 30fps webcam yang duduk di bahagian atas skrin. Kualiti imejnya adalah baik. Secara keseluruhan, menawarkan maklumat yang cukup untuk panggilan video dan streaming secara kasual.

PERFORMANCE
IdeaPad 720S boleh didapati dalam dua konfigurasi utama. Satu menggunakan CPU Intel Core i7-7500U dan yang lain menggunakan Intel Core i5-7200U. Ciri yang menonjol dan mengejutkan laptop ini ialah penambahan grafik Nvidia GT940MX. Ini tidak menjadikan IdeaPad 720S menjadi high-end gaming laptop.


Ia adalah laptop yang ideal untuk sesiapa sahaja yang mahukan semua ciri premium, laptop nipis dan ringan. Ia mungkin tidak dapat menyamai kelenturan, kualiti dan resolusi skrin model-model premium, tetapi dalam setiap aspek lain ia adalah sama, setara atau lebih baik.




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan