Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Isnin, 18 Disember 2017

Dell Latitude 14 7480 



Spesifikasi
·         Intel Core i7-7600U dual-core processor (2.8GHz, up to 3.9GHz Turbo Boost, 4MB cache, 15W TDP)
·         Intel HD Graphics 620 integrated graphics w/ shared memory
·         14-inch QHD touch display (2,560×1,440 resolution, IPS panel, Corning Gorilla Glass surface, 10-point touch support)
·         8GB DDR4-2133 dual-channel RAM (2x 4GB; 32GB max. supported – 2x 16GB)
·         256GB M.2 SATA SSD (TOSHIBA THNSNK256GVN8)
·         Intel Dual Band Wireless-AC 8265 wireless LAN dengan Bluetooth

Siri Latitude daripada Dell sudah berada di pasaran lebih daripada 20 tahun. Buat masa sekarang ia disediakan dalam 3 aras. Yang pertama siri 3000, yang merupakan laptop aras rendah, kemudian, laptop aras sederhana iaitu siri 5000, dan aras yang paling tinggi, siri 7000.
Laptop ini merupakan sebuah laptop 14 inci yang dikategorikan sebagai kelas bisnes. Ia juga dilengkapi dengan fingerprint reader, kamera infrared, dan juga Smart card reader. Ia ringan dan mudah untuk dibawa ke mana sahaja.

Rekabentuk
Luaran Dell Latitude E7480 kelihatan seperti sebuah laptop yang premium dengan binaan diperbuat daripada carbon fiber yang kukuh. Ia juga disalut dengan silikon yang memberikan sentuhan yang lebut dan halus pada bahagian penutup dan juga pada kawasan palm rest. Hinge pada laptop ini juga sangat kukuh, apabila anda menggunakan touch screen pada laptop ini, ia tidak mudah bergerak.
Meskipun skrin Dell Latitude E7480 nipis, tetapi ia juga memuatkan sebuah kamera dengan infrared dimana pengguna boleh login dengan menggunakan imbasan wajah yang merupakan sebuah feature daripada Windows, iaitu Windows Hello.

Keyboard dan Touchpad
Butang-butang pada Latitude E7480 bersaiz besar dan sangat selesa dan memuaskan untuk menaip kerana ia menggunakan layout seperti pada desktop. Butang-butang ini sangat senyap apabila ditekan. Juga terdapat sebuah Jika anda seorang pengguna yang suka menaip di dalam gelap, anda mungkin perlu menambah sedikit kos untuk mendapatkan backlight.
Touchpad Latitude E7480 terletak sedikit ke kiri untuk memberikan rasa yang selesa ketika menaip, ia juga akan mengelakkan tangan anda tersentuh touchpad dan menyebabkan cursor anda bergerak. Permukaan touchpad E7480 juga mempunyai sentuhan yang halus seperti pada rangka laptop ini. Butang pada touchpad adalah senyap dan juga kukuh.

Skrin dan Bunyi
Panel skrin pada E7480 menggunakan skrin jenis IPS untuk memberikan warna yang cantik dan juga viewing angle yang luas. Ia juga dilengkapi dengan touch screen yang membolehkan anda untuk menggunakan Windows anda dengan jari anda.
Speaker E7480 yang ditambah dengan bass terletak pada bahagian bawah rangka laptop, memberikan bunyi yang sedap jika diatas permukaan yang rata. Namun begitu, bunyi yang dihasilkan tidak begitu kuat, mungkin anda akan memerlukan speaker tambahan.

Prestasi
Latitude E7480 menggunakan processor Intel yang terbaru iaitu i7-7600U (Kaby Lake). Dengan processor seperti ini, tugasan harian tidak akan menjadi masalah. Untuk digunakan sebagai laptop untuk edit gambar-gambar, video 1080p juga tidak menjadi masalah.
Ia didatangkan dengan 2 slot DIMM untuk RAM jenis DDR4-2133. Dan pada setiap slot terdapat sebuah RAM 4GB menjadikan 8GB RAM pada laptop ini.
Tetapi laptop ini hanya mempunya sebuah SSD berjenis M.2 yang bersaiz 256GB sahaja, tanpa sebarang hard disk tambahan. Namun begitu jangan khuatir, kerana slot SATA disediakan.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan