Macbook Repair - Mecnote: Asus ZenBook Pro UX550VE

Cari Model Mac

Rabu, 20 Disember 2017

Asus ZenBook Pro UX550VE

Asus ZenBook Pro UX550VE


Spesifikasi
·         Intel Core i7-7700HQ
·         Nvidia GeForce GTX 1050ti 4GB
·         16GB Memory
·         512GB PCIe SSD
·         6 inches screen with Full HD resolution
·         Intel Dual Band Wireless-AC 8265 with Bluetooth 4.2
Tak semestinya kita perlukan MacBook Pro untuk dapatkan laptop yang berkuasa untuk penggunaan grafik, sebagai contoh, designing, editing, dan juga gaming. Ia boleh menampung semua keperluan pengguna. Tetapi kekurangannya adalah pada skrinnya yang bersaiz 15.6 inci dengan 1080p resolution.

Rekabentuk
Kebanyakan laptop premium daripada Asus hadir dengan warna biru gelap yang mengancam, tetapi ZenBook Pro ini didatangkan dengan bingkai aluminium yang berwarna hitam yang elegan.

Skrin dan Bunyi
Skrin 15.6 inci pada ZenBook Pro ini bukanlah yang paling terang berbanding laptop-laptop lain diluar sana, tetapi ia cukup terang, dan penghasilan warna cukup menarik. Walau bagaimanapun, skrin Full HD ini kurang memuaskan.
Anda mungkin memerlukan headphones ataupun headset kerana bunyi yang terhasil amatlah perlahan, dan anda perlu dekat dengan laptop untuk mendengar audio daripada laptop ini.

Keyboard dan Touchpad
Keyboard ZenBook Pro ini cukup memuaskan, ini kerana kita perlu menggunakan sedikit force untuk menekan butang-butang yang ada pada keyboard ini. Ia amat selesa untuk digunakan, ia melantun setelah ditekan dengan cepat.
Pada Touchpad terdapat sensor fingerprint untuk fungsi keselamatan pada ZenBook pro. Swipe, click, dan multi-gestures boleh digunakan tanpa sebarang masalah.

Prestasi
Dengan rekaan yang anggun, processor i7 yang padu, dan juga GTX1050Ti, Ia menjadikan laptop ini standing dengan gaming laptop yang berada diluar sana. tetapi jika anda seorang peminat music dan video lagu, anda mungkin perlu mencari laptop lain. Jika anda tidak kisah mengenai skrin Full HD pada laptop ini, anda boleh membeli laptop ini.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan