Macbook Repair - Mecnote: Apa yang Harus Anda Ketahui Mengenai Perisian Mesin Maya

Cari Model Mac

Jumaat, 8 Disember 2017

Apa yang Harus Anda Ketahui Mengenai Perisian Mesin Maya

Apa yang Harus Anda Ketahui Mengenai Perisian Mesin Maya

 

Apabila ia datang kepada perisian mesin maya, terdapat banyak pilihan, tetapi tidak semuanya menyediakan cara untuk memudahkan untuk menguji perisian dan kemudian kembali ke keadaan bersih dalam beberapa saat. Pasti, anda sentiasa boleh memasang semula Windows berulang kali, tetapi siapa yang mahu melakukannya?

Jawapannya adalah menggunakan ciri snapshot yang disediakan dalam beberapa perisian mesin maya - Anda hanya membuat snapshot selepas memasang dan mengkonfigurasi mesin maya, dan kemudian anda memasang apa sahaja yang anda mahu, dan kemudian anda boleh melancarkannya kembali ke snapshot seolah-olah tidak pernah ada berlaku.

Jika anda menjalankan Windows, Virtualbox mungkin menjadi taruhan terbaik anda. Ia percuma, sumber terbuka, berjalan pada Windows, Mac, dan Linux, antara muka yang mudah digunakan, dan ia menyokong syot kilat. Terdapat penyelesaian lain, tetapi VMware Player tidak menyokong syot kilat, Hyper-V menyokong ciri yang sama yang dipanggil "pusat pemeriksaan" tetapi mempunyai antara muka yang benar-benar kikuk, dan ketika VMware Workstation mempunyai gambar dan mudah digunakan, itu cukup mahal untuk apa yang kita 'cuba mencuba. Kami akan berpegang dengan Virtualbox.

Nota Editor: Jika anda menjalankan OS X dan ingin menguji beberapa perisian Windows, kami akan mengesyorkan mendapatkan salinan Parallels, yang merupakan penyelesaian mesin maya kegemaran kami. Ia tidak percuma, tetapi ia jauh lebih cepat daripada Virtualbox, mengintegrasikan dengan baik ke OS X, dan ia juga menyokong ketelusan Aero di Windows. Dan, sudah tentu, ia mempunyai sokongan yang sangat baik untuk gambar.

Sebaik sahaja anda telah memilih penyelesaian anda, terdapat beberapa perkara yang perlu anda ingat:

  • ·        Jangan Mengaktifkan Perkongsian Fail: Jika anda menguji beberapa perisian rindang dalam mesin maya dan ia berakhir termasuk perisian hasad, anda tidak mahu menjalankan risiko penyebaran malware ke PC tuan rumah anda melalui folder yang dikongsi.

  • ·        Jangan Menggunakan Mod Bridged: Kebanyakan masa lalai untuk mesin maya adalah untuk menyembunyikannya di belakang rangkaian NAT maya (rangkaian terjemahan terjemahan) yang menyimpan mesin maya sekurang-kurangnya sebahagiannya terpencil dari seluruh rangkaian. Apa yang anda tidak mahu lakukan ialah menggunakan mod jembatan, di mana mesin maya menghubungkan terus ke rangkaian utama anda.

  • ·        Jangan Menggunakan Akaun Biasa Anda: Ia sepatutnya tidak dikatakan, tetapi jika anda menggunakan Windows 8, anda tidak perlu melog masuk ke mesin maya menggunakan akaun Microsoft biasa anda. Begitu juga untuk Google atau mana-mana akaun lain. Sekiranya perisian percuma mengandungi beberapa jenis spyware, anda tidak mahu ia boleh mendapat akses ke akaun anda.


Anda mungkin mahu mengelakkan menjalankan malware sebenar dalam mesin maya melainkan anda menutup sambungan rangkaian VM sepenuhnya, tetapi untuk menguji perisian percuma yang mungkin mempunyai spyware atau adware termasuk, mesin maya akan menjadi penyelesaian yang sangat selamat.

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan