Macbook Repair - Mecnote: Acer Predator Helios 300

Cari Model Mac

Rabu, 13 Disember 2017

Acer Predator Helios 300

Acer Predator Helios 300




Spesifikasi
·         Intel Core i7-7700HQ CPU
·         Nvidia GeForce GTX 1060 6GB GDDR5
·         16GB Memory
·         256GB M.2 SATA SSD
·         1TB HDD
·         6” with Full HD 1920 x 1080 resolution
·         11ac WIFI 2×2 MIMO with Bluetooth 4.0

Kebanyakan company laptop mengatakan bahwa produk mereka yang paling bagus dengan harga yang bertepatan. Tetapi Acer, meletakkan GTX 1060 pada laptop gamingnya yang terbaru, Acer Predator Helios 300. Harganya pula sama dikalangan laptop gaming yang didatangkan dengan GTX 1050TI. Sudah semestinya GTX 1060 lebih berbaloi dan memuaskan.

Rekabentuk
Acer Predator Helios 300 dibina dengan gabungan aluminium dan juga plastik menjadikan ia kelihatan sama dengan laptop gaming bajet daripada Acer sebelum ini. Gabungan warna merah dan juga hitam menjadikan ia nampak sangat bergaya.

Skrin dan Bunyi
Skrin Acer Predator Helios 300 adalah bersaiz 15.6 inci dan didatangkan dengan resolusi 1920 x 1080 menjadikan skrin ini kelihatan kemas dan juga jelas. Tetapi ia mempunyai seidkit masalah pada color reproduction. Warnanya yang sepatutnya merah kelihatan sedikit oren.
Speaker pada Acer Predator Helios 300 ini berada dibawah dan didatangkan dengan TrueHarmony dan juga Dolby menjadikan bunyi yang terhasil kuat dan memuaskan. Hanya bass pada speaker ini yang kurang memuaskan.

Keyboard dan Touchpad
Keyboard Predator ini sangat selesa digunakan, tetapi ia perlu ditekan sehingga habis untuk register sesebuah button. Butang WASD mempunyai warna merah yang lebih terang, menandakan ianya sebuah laptop gaming. Ia juga mempunyai backlighting memberikan pengguna untuk menaip didalam gelap tanpa sebarang masalah.
Touchpad yang luas menjadikan penggunaannya buka suatu masalah. Swipe, click dan juga multi-touch gestures juga tiada masalah.

Prestasi
Acer Predator Helios 300 merupakan sebuah laptop yang berkuasa, dan juga ia boleh digunakan untul VR. Acer mengurangkan kos melalui kekurangan keterangan warna pada skrin. Anda juga boleh mendapatkan akses yang mudah kepada RAM dan juga hard disk.

Apakah pendapat anda mengenai Acer Predator Helios 300 ini?




Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan