Macbook Repair - Mecnote: Acer Aspire VX 15 Review

Cari Model Mac

Sabtu, 16 Disember 2017

Acer Aspire VX 15 Review

Acer Aspire VX 15 Review


Acer mungkin mengejutkan dan  menarik perhatian orang ramai dengan laptop edisi terhad mereka iaitu Acer Predator 21 X, tetapi Aspire VX 15 tidak kurang hebatnya.
Aspire VX 15, merupakan tawaran yang sangat baik untuk enty-level gaming laptop, yang menggunakan komponen generasi semasa.
Tidak menggunakan reka bentuk Aspire yang biasa kita lihat sebelum in, Acer memberikan kelainan dalam reka bentuk gaming untuk Aspire VX15, termasuklah dua ventilasi udara yang bergaya di bahagian belakang untuk memastikan sistem sentiasa dalam keadaan baik dan sejuk.

SPESIFIKASI

Operating System
Windows 10 Home

Processor
Intel® Core™ i7-7700HQ processor Quad-core 2.80 GHz

Display
39.6 cm (15.6″) Full HD (1920 x 1080) 16:9

Graphic
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 Ti with 4 GB Dedicated Memory

Memory
4 GB, DDR4 SDRAM

Storage
1 TB HDD


ANTARA CIRI-CIRI YANG MENARIK

DESIGN YANG MENARIK
Reka bentuk bahagian luar dan dalam adalah lebih baik daripada yang harapkan.  Body laptop adalah plastik, tetapi Acer melakukan yang terbaik untuk menjadikannya kelihat seperti logam, lalu memberikan penampilan yang lebih premium.

KEYBOARD YANG LUAS DAN SELESA SERTA BACKLIT YANG MENARIK
Acer memberikan VX 15 keyboard yang luas dengan pad nombor yang kecil. Keyboard tersebut mempunyai jarak antara key yang bagus dan selesa semasa menaip dan respon yang baik. Keseluruhan keyboard mempunyai backlit berwarna merah dengan key WASD mendapatkan sedikit pencahayaan tambahan.

KUALITI AUDIO YANG BAIK DAN MEMUASKAN
Speaker dalam Aspire VX 15 adalah sangat baik dan kualiti audio yang keluar adalah lebih baik dari apa yang disangkakan. Ini kerana ia menggunakan teknologi Acer TrueHarmony dan Dolby Audio Premium untuk enhance lagi audio.

PORT USB Type-C
Mempunyai satu Port USB Type C merupakan standard USB yang terbaru dimana kelajuan 10 kali ganda lebih laju dari USB 2.0

GRAPHIC NVDIA GeForce GTX 10 Series
NVIDIA GeForce GTX 10 Series dilengkapi dengan seni bina NVIDIA Pascaldan juga teknologi permainan baru yang inovatif yang menjadikannya pilihan yang sempurna untuk permainan definisi tinggi masa kini.

PROCESSOR i5/i7
Menggunakan Processor 7th generation Intel Core i5/i7 memberikan kuasa memproses yang lebih kuat, lancar dan cepat dalam melakukan kerja-kerja pejabat, multi-task, menonton video dan bermain games.

Apa pendapat anda tentang Aspire VX 15 keluaran Acer ini? Dengan feature dan reka bentuk yang sangat menarik dan elegen dan sesuai untuk mereka yang gemar bermain games di laptop. Adakah ia manarik minat dan memenuhi kehendak  dan cita rasa anda sebagai pengguna?

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan