Macbook Repair - Mecnote: 5 PDF Reader Untuk Pengguna Windows

Cari Model Mac

Ahad, 17 Disember 2017

5 PDF Reader Untuk Pengguna Windows

5 PDF Reader Untuk Pengguna Windows


 
Terdapat beberapa jenis free PDF reader yang berkualiti sekiranya anda rajin mencari di internet.
Alternatif PDF reader yang ada di luar sana run dengan tahap minimal, aplikasi yang ringan bertujuan untuk membaca format PDF sahaja. Sesetengah aplikasi mempunyai ciri-ciri yang tidak boleh dijumpai dalam Adobe Reader, seperti basic PDF-editing tools.
1. SUMATRA PDF
Pros: PDF reading yang paling ringan, juga boleh didapati sebagai portable apps.
Sumatra PDF adalah alternatif terbaik untuk dijadikan PDF reader, kerana ia tidak menggunakan banyak system resource. Ia juga merupakan open source, di mana anda boleh download secara percuma.
Jika anda mahukan sesuatu yang lebih minimalis daripada versi desktop anda boleh download Sumatra PDF versi portableyang lebih ringan.
Samutra tidak mempunyai option editing atau ciri-ciri yang lebih canggih. Ia hanya aplikasi yang pantas untuk load fail PDFanda. Sumatra PDF juga menyokong fail jenis lain seperti eBookePub , Mobi format dan buku komik dalam format CBZ dan CBR.
2. NITRO PDF READER
Pros: Boleh digabungkan ke dalam aplikasi Microsoft office dan menawarkan ciri-ciri menyeluruh (extensive). Mempunyai interface seakan Microsoft OfficePDF reader ini kaya dengan ciri-ciri yang menarik untuk digunakan.
Tidak seperti PDF reader percuma yang lain, dengan Nitro anda boleh isi forms dan sign dokumen dengan menggunakan digital ID. Anda juga boleh add notes dan extract image atau convert PDF text ke dokumen.
 3. FOXIT READER
Pros: Mempunyai ciri yang lengkap untuk PDF reader percuma
Foxit reader adalah salah satu alternatif untuk Adobe reader. Ia kekal sebagai pilihan yang hebat dikalangan PDF reader percuma kerana menawarkan lebih banyak ciri-ciri dari free PDF reader lain.
Mempunyai pelbagai advanced options, seperti text markuptypewriter optionform handlingdigital signatures, managing reviews and tracking changes.
4. STDU VIEWER
Pros: Sesuai untuk mereka yang navigasi lebih dari satu dokumen.
STDU Viewer support format TXTComic Book ArchivePDF, DjVu, MOBI, EPub, beberapa imej fail dan pelbagai format dokumen.
STDU Viewer menguruskan pelbagai dokumen dalam satu masa. Anda juga boleh create dan navigasi bookmarks dan highlightsview thumbnails dan macam-macam lagi. Satu lagi ciri yang menarik adalah invert colorts, sebagai contoh dari warna hitam ke putih, putih ke hitam, yang boleh mengurangkan tekanan pada mata anda.
5. ADOBE READER
Pros: Interface yang user friendly dan mempunyai ciri-ciri yang minimal
Adobe PDF reader masih mengekalkan standard mereka. Dengan 105 MB saiz, sans optional offer, merupakan juara di kalangan PDF reader. Adobe reader mengekalkan interface yang tidak terlampau dengan features. Anda boleh memberi komen, fill & sign, dan convert ke PDF atau ke format yang lain.
Jika anda pernah mengalami masalah membuka fail PDF atau mengisi borang dengan mengunakan alternatif PDF tool yang lain, ia jarang berlaku sekiranya anda kembali menggunakan Adobe Reader.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro




Tiada ulasan:

Catat Ulasan