Macbook Repair - Mecnote: Mac vs PC

Cari Model Mac

Isnin, 27 November 2017

Mac vs PC



Yang lebih baik: Mac atau PC?
Seperti yang mungkin anda fikirkan, kami agak peminat komputer Apple. Dari kecantikan murni iMac yang baru dengan paparan Retina, untuk keseronokan yang silikon dari MacBook 12in yang baru, kami menikmati mereka semua. Tetapi mengapa peranti ini menyebabkan kesetiaan dan pengertian sedemikian daripada pengguna, ketika mereka dapat membeli PC yang sangat baik untuk mendapatkan lebih banyak uang? Berikut adalah 10 sebab mengapa kami fikir Mac adalah lebih baik daripada saudara-saudara mereka yang berpangkalan di Windows. Tonton debat Mac vs PC kami di atas.
Sebarang perbandingan Mac dan PC perlu diperhatikan bahawa Mac adalah PC. Sebenarnya, seperti yang dikatakan Apple pada setiap boilerplate setiap siaran akhbar: "Apple memunculkan revolusi komputer peribadi pada tahun 1970-an dengan Apple II dan mencipta semula komputer peribadi pada tahun 1980-an dengan Macintosh."
Juga tidak, secara tegas, perbandingan antara sistem pengendalian Mac dan Windows, kerana Mac sebenarnya boleh menjalankan Windows.
Walau bagaimanapun, demi hujah, kami akan menggabungkan pelbagai komputer peribadi yang dihasilkan oleh pengeluar PC di satu sisi, dan yang dibina oleh Apple pada yang lain, ketika kami menjawab soalan: Mengapa Mac lebih baik daripada PC?


OS

Sistem operasi pada PC atau Mac adalah bahagian asas pengalaman pengguna. Bagaimana kita berinteraksi dengan komputer kita boleh menyebabkan atmosfera yang harmoni di sekeliling isi rumah dan tempat kerja kita, atau teriakan jiwa yang tersanjung yang telah melihat terlalu banyak penderitaan untuk mempercayai bahawa ada yang tersisa di dunia. Windows 8 adalah kemalangan kereta dari segi reka bentuk dan kepuasan pelanggan, dengan Microsoft berusaha terlalu keras untuk menolak komputer berasaskan sentuh pada desktop menggunakan penduduk yang tidak menginginkannya. Kemas kini telah membersihkan beberapa kekacauan, dan Windows 10 sedang membentuk OS yang sangat baik, tetapi masih ada jalan panjang untuk pergi. Sebaliknya, OS X El Capitan adalah antara muka yang bersih, halus, stabil dan mudah digunakan, sehingga citarasa kami adalah tempat yang jauh lebih baik untuk menghabiskan masa anda. Sentuhan telah diabaikan, dengan gerak isyarat dan gerak isyarat tetikus membuktikan alternatif yang sangat baik (dan kami berfikir unggul), dan keseluruhan OS merasakan seperti evolusi yang digilap sistem yang sudah benar-benar murni.


Integrasi lancar dengan IOS melalui Hand-Off

Dengan memperkenalkan Kesinambungan dalam OS X Yosemite, Apple terus memperkuat hubungan antara peranti Mac dan iOS, sesuatu yang telah dibawa ke OS X El Capitan. Terima kasih kepada ciri Pematian, anda boleh memulakan e-mel, nota atau dokumen pada iPhone atau iPad anda dan teruskan pada Mac anda tanpa menyegerakkan atau menyimpan apa-apa ke pemacu awan seperti OneDrive atau Google Drive. Ini juga digunakan untuk carian web, peringatan, carian peta, dan pelarasan kalendar. Integrasi yang dekat ini adalah titik jualan yang kuat, kerana ini bermakna semua peranti anda berfungsi bersama untuk membantu anda menyelesaikan tugas anda tanpa kekecohan atau kekecewaan.


Terdapat terlalu banyak PC untuk dipilih


Ini mungkin kedengaran seperti perkara yang buruk, tetapi benar bahawa kadang-kadang kurang lebih. Apple menawarkan enam komputer berbeza yang datang dalam pelbagai spesifikasi dan dengan pelbagai pilihan membuat pesanan. Mac Apple termasuk MacBook Pro, MacBook Air, MacBook, Mac mini, iMac dan Mac Pro, dan dari yang anda akan dapati Mac yang sesuai dengan anggaran, gaya hidup dan keperluan kuasa anda. Lihat: Panduan membeli Mac lengkap 2015
Kerana PC tidak datang dari satu pengeluar ada beratus-ratus PC di pasaran. Tetapi tidak ada yang mempunyai visi tunggal membimbing mereka yang menawarkan Mac.
Sungguh menarik pada ketika ini untuk ambil perhatian bahawa, walaupun bahagian pasaran Mac lebih kecil daripada bahagian pasaran PC, ini berdasarkan semua pengilang PC digabungkan. Apple berada di tempat keempat ketika datang ke pangsa pasar apabila dibandingkan dengan pembuat PC lain.


Keselamatan



Selama bertahun-tahun sekarang, pengguna Mac telah menonjolkan keterlanjuran sistem mereka di wajah PC menggunakan kawan-kawan. Walaupun kita tidak semestinya menghina tingkah laku itu, memang ada kebenaran yang benar. Mac sentiasa ditunjukkan untuk mengalami kurang serangan daripada PC berasaskan Windows, dan dengan margin yang cukup. Perkara-perkara yang diiktiraf berubah walaupun, dengan serangan berasaskan internet meningkat, dan penggodam menjadi semakin canggih dalam pendekatan mereka. Buat masa ini Mac masih merupakan platform yang paling selamat, tetapi pengguna akan dinasihatkan untuk menambah kecemasan untuk melayari mereka dan mengklik tingkah laku, supaya tidak berpuas hati dengan neredowells.



Mereka datang dengan perisian yang sangat baik

PC mempunyai segelintir pakej perisian yang sangat baik yang tersedia untuk apa sahaja tugas berasaskan komputer. Ada yang boleh dimuat turun secara percuma, sementara yang lain boleh dibeli untuk pembelian, tetapi satu perkara yang paling kerap adalah bahawa mereka tidak datang dengan mesin. Apabila anda mengambil Mac keluar dari kotaknya, anda akan dapati koleksi aplikasinya yang sangat berguna termasuk Foto, iMovie, Garageband, Halaman, Nombor, Kata Kunci, FaceTime, iTunes, Peta dan lebih banyak lagi dipasang, jadi anda akan dapat mengedit foto, membuat filem, membuat muzik dan dapatkan kerja anda terus dari kelawar, yang bagi kebanyakan orang akan menjadi semua yang mereka perlukan.
Terdapat juga Mac App Store, yang memberi anda akses kepada dunia aplikasi tambahan yang anda boleh pasang pada Mac anda. Tambahan pula, apa-apa ketakutan bahawa Mac tidak serasi dengan aplikasi Microsoft kegemaran anda tidak berasas; anda boleh menjalankan mainan seperti Word, Excel, PowerPoint dan Outlook pada Mac.
Dan jika anda benar-benar mesti menggunakan Windows, anda boleh. Ia adalah mungkin untuk memasang Windows pada Mac di samping OS X. Anda benar-benar boleh mempunyai kek anda dan memakannya.


Membina kualiti

Tidak dinafikan bahawa Mac mahal. Jika semua yang anda mahu adalah mesin mudah untuk Facebook, membeli-belah dan kerja-kerja kecil maka Mac bukanlah pilihan terbaik. Beli Chromebook, kerana mereka adalah peranti yang sangat baik yang hanya memerlukan sekitar £ 200 dan boleh melakukan semua perkara itu dengan sangat gembira. Sebaliknya, jika anda berfikir bahawa untuk kos Mac anda boleh membeli semua komponen itu sendiri dan membina mesin yang lebih kuat, kemudian lakukan dengan tepat dan bersenang-senang dalam kehebatan teknis anda. Lebih banyak kuasa untuk anda. Tetapi jika anda mahukan peranti yang dibina dengan piawaian tertinggi, dengan komponen kelas atas, gaya elegan dan perhatian fanatik terhadap detail, maka Mac adalah beberapa produk elektronik pengguna yang paling indah di pasaran sekarang.


Mac mempunyai skrin yang terbaik


Ramai mungkin mengejek pada idea skrin Retina (selepas semua bukan hanya paparan HD?), Tetapi rangkaian semasa Retina MacBooks dan iMacs membanggakan skrin yang memaparkan pelapis anti-reflektif dan tiada jurang udara, yang menjadikan mereka terbaik di pasaran sekarang. Pasangan itu dengan prestasi yang konsisten dari segi paparan DPI yang tinggi, bertentangan dengan pelbagai isu penskalaan yang kami alami pada komputer riba Windows mewah, dan Retina Mac adalah pemenang yang jernih.



Kepuasan pengguna

Pada akhirnya, Mac adalah produk elektronik, dan ia perlu membenarkan jumlahnya yang penting kepada pelanggan yang membayar. Ini, seperti yang mereka katakan, garis bawah. Syukurlah Mac telah membelanjakan lebih dari satu dekad di bahagian atas kaji selidik kepuasan pelanggan, yang tidak bermakna apabila anda menganggap bahawa mereka adalah barang mahal yang menjanjikan banyak kepada bakal pembeli. Hakikat bahawa Apple menyampaikan yang baik, secara harfiah dalam banyak kes, mungkin merupakan hujah yang paling menarik dari semua, dan menunjukkan bahawa kebanyakan orang yang membeli Mac mempunyai sedikit, jika ada, menyesal.
Jadi itu, sepuluh alasan utama kami mengapa kami fikir Mac adalah lebih baik daripada PC. Jelas sekali anda akan mempunyai pendapat yang berbeza, yang tidak syak lagi akan disuarakan di dalam komen di bawah. Sebelum kita membuang seluar kebakaran wajib, lihatlah senarai ini di laman web Penasihat PC kami yang membantah kes itu untuk pihak yang lain. Pada akhirnya komputer yang hebat adalah komputer yang hebat, tidak kira apa jenamanya. Oleh itu, jika anda mendapati seseorang yang sesuai dengan anda maka teruskannya. Cuba cubalah Penasihat PC untuk membuktikan bahawa PC lebih baik daripada Mac di sini.


Credit :  Karen Haslam | 20 Apr 17

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alukan datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Penulis 
Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan