Macbook Repair - Mecnote: Komputer Apple

Cari Model Mac

Rabu, 29 November 2017

Komputer Apple

Komputer Apple

Komputer Macintosh telah lama keluar dari rakan sejawatannya PC. Sebahagian daripadanya berasal dari komputer rumah pertama yang menggunakan antara muka grafik berasaskan tetikus, tetapi banyak juga berasal dari "mistik" yang dibina oleh Steve Jobs di sekelilingnya. Komputer Apple lebih "hip" dan "sejuk" berbanding PC, dan itu juga menjadikan orang yang menggunakannya sama unik - sama ada orang itu Joe biasa atau Josephine saintifik. Hilang dalam semua ini adalah kelebihan dan kekurangan sebenar komputer Apple, jadi mari kita lihat beberapa perkara ini.



Khidmat Pelanggan



Komputer boleh menjadi tidak baik siapa yang menjadikannya, dan Macintosh tidak terkecuali. Tetapi menurut kaji selidik baru-baru ini, perkhidmatan pelanggan Apple mendapat markah tinggi, berbanding dengan tanda rendah yang diberikan pembuat PC seperti Dell. Mempunyai khidmat pelanggan yang baik mengambil kesengsaraan daripada mengalami masalah dan mempromosikan kehendak yang baik - memberikan komputer Apple kelebihan pasti ke atas pembuat komputer lain ketika datang untuk meneruskan atau mengulangi bisnis.



Harga



Apple adalah satu-satunya yang membuat perkakasan mereka, dan ia menetapkan harga untuknya tanpa sebarang persaingan. Ini tidak seperti dunia PC, di mana terdapat puluhan pembuat perkakasan yang bersaing untuk dolar pengguna. Ini menyebabkan kos yang lebih rendah untuk PC, tidak seperti Apple, yang lebih mahal.



Pilihan Perkakasan



Komputer Apple merugikan apabila memilih perkakasan komputer. Pengguna PC boleh memilih dari sejumlah besar komputer riba berasaskan Windows, model desktop atau netbook dari banyak syarikat yang berbeza. Ini memberi persaingan, yang menghasilkan model pilihan yang lebih luas untuk membeli dengan pilihan yang lebih luas ciri-ciri yang ada juga.



Integrasi Dengan iPod Dan iPhone



Memandangkan iPod dan iPhone kini berkembang di kalangan pengguna, hakikat bahawa mereka mengintegrasikan dengan komputer Apple agar dapat berfungsi dengan baik menjadikan komputer menjadi lebih popular di kalangan mereka yang sebaliknya tidak akan menggunakannya. Membawa "pengguna pertama" dan "PC switcher" telah meningkatkan jumlah pengguna Mac, dan ini telah datang sebagai hasil daripada kelebihan mempunyai Mac untuk digunakan dengan salah satu peranti mudah alih.



Integrasi Perkakasan



Tidak seperti pembuat PC, yang membuat banyak perkakasan yang berbeza yang sering tidak berfungsi dengan sistem operasi Windows dengan betul terus kelelawar, sistem operasi Macintosh (OSX) terikat erat dengan perkakasan, yang hanya berfungsi dengan betul untuk satu "jenis" - iaitu perkakasan (iaitu, komputer) - yang menjadikan Apple. Akibatnya, perkakasan yang direka bentuk untuk bekerja dengan komputer Apple biasanya berfungsi dengan serta-merta dan tanpa memerlukan pemandu peranti unik dan perisian lain.



Kemas kini ke Sistem Pengendalian



Kemas kini Macintosh OSX seperti Leopard, dan lebih baru-baru ini Snow Leopard, datang dalam satu konfigurasi dan satu harga. Ini tidak seperti orang-orang yang menggunakan PC, di mana kemas kini sistem operasi Windows (seperti Vista) datang dalam beberapa konfigurasi dan harga yang berbeza, masing-masing dengan pelbagai ciri. Kemas kini Mac OSX adalah cara yang lebih mudah untuk diteruskan.


Credit : Techwalla

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Penulis 
Zubair

Tiada ulasan:

Catat Ulasan