Macbook Repair - Mecnote: 10 SEBAB MEGAPA MACS YANG BAIK BAGI PCS

Cari Model Mac

Rabu, 29 November 2017

10 SEBAB MEGAPA MACS YANG BAIK BAGI PCS

10 SEBAB MEGAPA MACS YANG BAIK BAGI PCS


Terdapat perdebatan yang tidak berkesudahan sama ada Mac adalah "lebih baik" daripada PC. "Lebih baik" sudah tentu istilah subjektif; misalnya, manakala Mac umumnya diakui untuk menjadi lebih mudah digunakan, jika anda seorang pengguna Windows lama kali pertama anda duduk di hadapan Mac, pastinya tidak seperti itu.
Dalam apa jua keadaan, berikut adalah senarai pembeda ... jika tidak ada yang lain, ini adalah argumen yang munasabah mengapa anda harus mempertimbangkan untuk membeli Mac.

1. Mac sebenarnya lebih murah dalam jangka masa panjang
Pasti, anda boleh membeli PC Windows untuk dolar lebih awal. Tetapi kos pemilikan benar harus dikira berdasarkan bukan sahaja kos pengambilalihan, tetapi nilai sisa selepas anda menjual atau menjualnya. Ini adalah perbezaan di antara kedua-dua nombor yang benar-benar memberitahu anda apa yang dimiliki oleh komputer anda. Apabila anda mengira kos pemilikan dengan cara itu, Mac mudah menang. Apa yang anda perlu lakukan adalah membandingkan nilai PC Windows dari, katakan, tiga tahun yang lalu (yang selalunya hampir sama dengan sifar), dan membandingkannya dengan apa yang anda boleh dapatkan untuk Mac berusia 3 tahun anda. Ia hampir tidak ada pertandingan.

2. Mac adalah lebih mudah untuk dibeli
Kami cuba membeli-belah untuk PC hanya untuk membandingkan, dan selepas kira-kira 15 minit mata kami berkilat. Apabila anda mempunyai begitu banyak pilihan, bukan sahaja pengeluar, tetapi lonceng dan wisel dan kelajuan dan saiz, hampir tidak mungkin untuk mengetahui sama ada anda mendapat tawaran yang betul, atau terbaik. Dengan Mac, lebih mudah untuk mempersempit carian anda dengan cepat, PLUS, yakin bahawa anda mendapat produk yang baik dan dihormati, termasuk dimuatkan dengan sejumlah besar perisian hebat yang anda perlukan untuk membeli tambahan pada PC. Selain itu, tidak sama dengan PowerMax di dunia PC. Kakitangan ramah dan pakar kami dengan senang hati membantu anda melalui keseluruhan proses.
Nota: Kami menerima mesej daripada seseorang yang merungut di atas, dengan mengatakan dia fikir ia adalah "sangat jahil". Kami menjawab dengan yang berikut, yang mungkin atau mungkin tidak menenangkan anda yang berkongsi pendapat itu, tetapi pendapat kami dan kami melekatinya:
Kesederhanaan bukan untuk semua orang, sudah tentu, dan ramai IT profesional dan geeks komputer akan melihat kebanyakan pilihan yang terdapat di dunia Windows dan bukan sahaja tidak akan ditipu oleh mereka, tetapi senang dengan pilihan. Orang-orang yang sama sering kecewa bahawa jika anda ingin menjalankan Mac OS, pilihan anda pada dasarnya terhad kepada Apple, dan kemudian pilihan terhad yang mereka berikan kepada anda dalamnya. Tetapi ia pasti menjadikannya lebih mudah "bagi yang lain" untuk membuat keputusan, itulah sebabnya kami berhak bahawa perenggan: "Mac lebih mudah untuk dibeli." Dengan jelas, dengan baik, anda boleh melihat satu dan klik "beli, "Tetapi dengan PC, anda tidak akan pasti sama ada Samsung atau Dell atau HP atau Acer atau Toshiba atau yang mengetahui berapa banyak jenama lain yang dipilih adalah yang" terbaik ", semuanya dengan kad video dan pilihan dan skrin storan yang berlainan. saiz, apatah lagi kualiti yang dianggap atau dijangka. Itulah banyak pilihan, dan itu menjadikannya lebih sukar. Itulah yang kita katakan.

3. Secara umumnya, apabila Apple membuat andaian dengan perisiannya, ia mendapat betul, Microsoft sering kali salah
Sudah tentu ini subjektif, tetapi apabila anda menjalankan perisian Microsoft, walaupun pada Mac, ia suka menjalankan gangguan, membuat andaian tentang apa yang anda lakukan dan cuba untuk terus maju. Paling sering, bagaimanapun, ia hanya menjengkelkan. Sebagai contoh, secara lalai, jika anda menaip "1" dalam Entourage atau Word, tiba-tiba perenggan seterusnya secara automatik bermula dengan "2" walaupun anda tidak menginginkannya. Kebanyakan orang menghabiskan lebih banyak masa membuang anggapan daripada meraih manfaat mereka ... Microsoft hanya mengerikan untuk mendapatkan jalan.

4. Virus
Walaupun ini telah berubah sedikit sahaja kerana Apple telah mendapat landasan pada pengguna Microsoft, Mac masih hidup dalam kebahagiaan relatif dengan kekurangan virus, spyware dan malware. Kami tidak mengatakan mereka tidak boleh mendapatkannya, tetapi ia hanya kurang masalah bagi pengguna Mac daripada pengguna Windows.

5. Mesin Masa dan Awan
Tidak cukup ramai orang menyandarkan cakera keras mereka (kerana ia sepatutnya semua orang), tetapi Mesin Masa Apple menjadikannya begitu elegan dan mudah yang semua yang anda perlu lakukan ialah menyambungkan cakera dan menghidupkan Mesin Masa. Dan itu bukan sekadar cadangan, tetapi anda boleh kembali ke masa untuk mencari dokumen yang anda telah dipadamkan. Apple terus membantu dengan sokongan penggunaan iCloud, sesuatu yang sangat dihargai pada usia ini menggunakan pelbagai peranti, seperti iPhone dan iPad.

6. Apabila ada masalah ...
Microsoft menjadikan perisian ini. Dell, atau Sony, atau HP, atau seolah-olah satu juta pengeluar lain, menjadikan PC Windows. Kemudian anda mempunyai pemandu pihak ketiga dan apa sahaja yang lain untuk semua perkakasan. Apabila anda mempunyai masalah, semua orang menuding jari pada orang lain. Dengan Mac, masalah itu lebih kerap hanya dengan Apple. Sudah tentu, mana-mana pelanggan PowerMax yang pernah ada soalan atau masalah boleh membuktikan kepakaran mesra yang kami sediakan untuk membantu menyelesaikan semuanya untuk mereka juga.

7. Apple membuat peningkatan OS mudah, Microsoft masih membuatnya rumit
Apple lancar peralihan pelanggannya ke OS terbarunya secara percuma. Windows tidak boleh menggunakan skema penamaan yang konsisten: versi termasuk: 7, 8, XP, Vista, CE, NT, 98, 2000. Yang terbaik yang kita boleh katakan tentang itu adalah bahawa pendekatan bertaburan mereka kepada penamaan sesuai dengan pendekatan bertaburan mereka OS mereka.

8. Microsoft adalah untuk orang yang suka bermain-main dengan komputer, Apple adalah untuk orang yang hanya ingin mendapatkan kerja mereka
Apa yang benar-benar benar adalah bahawa hal-hal yang berkaitan dengan infrastruktur pelayan adalah dengan baik oleh Microsoft, kerana ia berada di "tanah geeks," yang suka menggali mesin dan tinker dengan semua tetapan dan memahami semua akronim. Jenis orang seperti Windows di bahagian depan juga kerana mereka memahami semua kerumitan dan komplikasi sistem komputer. Apple tidak begitu besar di dunia IT, dan tidak mengapa, kerana antaramuka pengguna akhir depan untuk "yang lain daripada kami" tidak mengharuskan kami untuk menjadi whizes komputer untuk menyelesaikan sesuatu.

9. Mari kita hadapi, Apple memahami gaya
Walaupun ada gaya PC yang berbeza-beza di luar sana, hampir semua orang bersetuju bahawa gaya, keanggunan, dan semata-mata "kelemahan" Mac masih belum dikalahkan. Mereka hanya kelihatan sejuk. Yang paling penting, kerana mereka boleh menjauhkan diri dari "Saya boleh membuatnya lebih murah" di dunia PC, kualiti Apple adalah yang kedua.

10. Anda boleh menjalankan Windows pada Mac juga, jadi mengapa tidak mendapat yang terbaik dari kedua-dua dunia?
Apple membenarkan Windows dipasang melalui Boot Camp sendiri, atau anda boleh menggunakan program virtualisasi pihak ketiga, seperti Parallels, VMWare Fusion atau VirtualBox. Jadi mengapa tidak menyimpan wang dalam jangka masa panjang dan mempunyai akses kepada hampir mana-mana perisian desktop yang anda mahukan?


Credit: POWERMAX

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Ez bro Zubair



Tiada ulasan:

Catat Ulasan