Macbook Repair - Mecnote: MACBOOK DAN IMAC BOLEH SUPPORT WINDOWS KE?!

Cari Model Mac

Ahad, 7 Januari 2024

MACBOOK DAN IMAC BOLEH SUPPORT WINDOWS KE?!



Ramai pengguna MacBook sering tanya boleh ke tak nak pasang Windows. Jawapannya? Boleh je!

Sejak Apple tukar ke processor Intel dalam MacBook, sekarang kita boleh pasang Windows guna Boot Camp, alat dalam macOS. Senang je, boleh install Windows bersama-sama macOS dalam MacBook. Lepas tu boleh switch di antara dua-dua sistem ni.

Nak set up Boot Camp pun senang. Download fail ISO Windows, pastikan ada space cukup dalam MacBook, then ikut je arahan dari Boot Camp Assistant. Dia akan bahagikan hard drive, memperuntukkkan space untuk Windows, dan bantu pasang Windows dalam MacBook kita.

Lepas dah pasang Windows, boleh pilih nak guna macOS ke Windows masa start up guna Startup Disk dalam macOS atau Control Panel Boot Camp dalam Windows.

Tapi, kena ingat, tak semua hardware atau driver dalam MacBook dioptimumkan sepenuhnya untuk Windows. Kadang-kadang boleh menjejaskan prestasi atau fungsi untuk beberapa perkara dan aplikasi.

Tapi untuk kerja yang perlu software khas Windows, boleh la guna Boot Camp ni. Boleh la guna dua-dua macOS dan Windows tanpa perlu membeli laptop windows lain ketika mahu menggunakan software khas Windows.

Anda perlukan bantuan pakar? Cari kami di Mecnote Alor Setar untuk sebarang pertanyaan atau nasihat berkaitan MacBook atau iMac anda.



    














Mecnote  (Alor Setar)
No 49a (Tingkat 1) Taman Johan Fasa 2,
Jalan Kuala, Taman Pelangi ,
06600 Kuala Kedah, Kedah
Operasi : 10 pagi - 7 malam ( Sabtu Tutup)

Tel : 04-744 4513
Whatsapp. : 011-5776 0031
Klik Sini - Whatsapp Kami (Mecnote Alor Setar)

Landmark. : Depan Sekolah Cina SJK (C) Pei Hwa , Atas Kedai Ubat Teik Jin 
Klik sini untuk 
Klik Sini - Location Waze ke Kedai Mecnote Alor Setar



             




Tiada ulasan:

Catat Ulasan