Macbook Repair - Mecnote: MACBOOK PRO A2159 MASUK AIR?! - Water Damaged

Cari Model Mac

Ahad, 5 November 2023

MACBOOK PRO A2159 MASUK AIR?! - Water Damaged

Baru-baru ni kami didatangi seorang pelanggan yang mengalami masalah water damage dimana air tumpah keatas keyboard Macbook Pro dia sehingga menyebabkan macbook dia mati dan tak boleh on. Jadi kami minta customer untuk tinggal macbook dia untuk kami check dulu andai air dah masuk kedalam macbook dia atau tidak. Biasanya kalau air tumpah atas macbook, sudah pasti air akan mula masuk pada bahagian dalam macbook. Pengguna macbook mesti mengambil perhatian bahawa semua jenis macbook amatlah sensitif dengan air sehingga boleh memberli kesan kepada hardware macbook. 





CUSTOMER MACBOOK DARI ALOR SETAR

Macbook ini adalah milik seorang pengguna macbook yang tinggal di Alor Setar, Kedah. Setelah membuat carian di beberapa platform seperti Google dan Facebook, akhirnya dia berjaya menjumpai kedai kami dan terus menghantar macbook dia untuk diagnose di kedai kami. 




PROSES PENGERINGAN DAN PENCUCIAN

Biasanya, kami akan buka dulu bottom case macbook dan cabut battery connection untuk cut current flow daripada mengalir. Selepas itu, kami akan mulakan proses pengeringan untuk mengeringkan semua bahagian hardware di dalam macbook. Proses pengeringan ini biasanya mengambil masa agak lama kerana kami perlu memastikan semua part didalam macbook kering sepenuhnya untuk mengelakkan sebarang short circuit pada board. Proses pencucian juga dilakukan dengan menggunakan alkohol untuk mencuci bahagian dalam macbook yang terjejas dengan air. 





Jika anda pengguna macbook di sekitar Alor setar dan berdekatan dengannya yang mempunyai masalah seperti ini, anda boleh hubungi kami atau walk-in ke Mecnote Alor Setar.


Sebarang pertanyaan atau masalah boleh hubungi kami atau walk-in: 





    














Mecnote  (Alor Setar)
No 49a (Tingkat 1) Taman Johan Fasa 2,
Jalan Kuala, Taman Pelangi ,
06600 Kuala Kedah, Kedah
Operasi : 10 pagi - 7 malam ( Sabtu Tutup)

Tel : 04-744 4513
Whatsapp. : 011-5776 0031
Klik Sini - Whatsapp Kami (Mecnote Alor Setar)

Landmark. : Depan Sekolah Cina SJK (C) Pei Hwa , Atas Kedai Ubat Teik Jin 
Klik sini untuk 
Klik Sini - Location Waze ke Kedai Mecnote Alor Setar



             





            


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan