Macbook Repair - Mecnote: ALAMAK MACBOOK AKU . NAK AMBIL BENDA LAIN TAPI TERTOLAK MACBOOK JATUH PULAK. HARAP-HARAP BOLEH ON. ADOI BUNYI SEMUA ADA TAPI TAK ADA DISPLAY LA PULAK ?

Cari Model Mac

Ahad, 5 November 2023

ALAMAK MACBOOK AKU . NAK AMBIL BENDA LAIN TAPI TERTOLAK MACBOOK JATUH PULAK. HARAP-HARAP BOLEH ON. ADOI BUNYI SEMUA ADA TAPI TAK ADA DISPLAY LA PULAK ?




Hampa pernah ada dalam situasi diatas ni ? Macbook terjatuh pastu bila dah on balik skrin jadi macamni ? mesti hampa dah pening sampai taktidur malam kan memikirkan macbook tu.

Apa nak buat bila screen Macbook blank ?
 
Antara langkah yang kita selalu buat mestilah kita akan cuba periksa bateri macbook sama ada masuk ataupun tidak kan ? kerana selalunya bila screen blank kita akan terfikir yang bateri kita habis.


Kalau dah cas dan on tapi masih tak ada display nak buat macam mana ? 

Tenang jangan panik terlebih dahulu , boleh bawak mai ke kedai kami untuk technician kami check dan diagnose sepenuhnya dahulu.Kami akan bagi full report terlebih dahulu sebelum anda proceed.






Proses Baik Pulih


Untuk membaik pulih masalah no display   ini technician kami akan sambungkan macbook dengan monitor untuk lihat sama ada display tersebut ada ataupun tidak jika ada display ada di monitor itu bermaksud panel macbook sahaja yang bermasalah dan jika tiada display di monitor itu bermaksud chipset/board yang bermasalah. Hampa ada masalah yang sama macamni ? kalau ada boleh terus contact atau walkin direct ke kedai kami di mecnote alorsetar.



Jika anda pengguna macbook di sekitar Alor setar dan berdekatan dengannya yang mempunyai masalah seperti ini, anda boleh hubungi kami atau walk-in ke Mecnote Alor Setar.

Sebarang pertanyaan atau masalah boleh hubungi kami atau walk-in: 






    














Mecnote  (Alor Setar)
No 49a (Tingkat 1) Taman Johan Fasa 2,
Jalan Kuala, Taman Pelangi ,
06600 Kuala Kedah, Kedah
Operasi : 10 pagi - 7 malam ( Sabtu Tutup)

Tel : 04-744 4513
Whatsapp. : 011-5776 0031
Klik Sini - Whatsapp Kami (Mecnote Alor Setar)

Landmark. : Depan Sekolah Cina SJK (C) Pei Hwa , Atas Kedai Ubat Teik Jin 
Klik sini untuk 
Klik Sini - Location Waze ke Kedai Mecnote Alor Setar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan