Macbook Repair - Mecnote: Berapa ni kalau nak tukar ni ????

Cari Model Mac

Rabu, 15 Mac 2023

Berapa ni kalau nak tukar ni ????

 


Sekali lagi macbook Macbook A2337, tapi ini kes lain pulak ni. Owner macbook ni telah memberitahu kami bahawa screen macbooknya sudah crack.




Kenapa terjadinya screen crack seperti ini, ini kemungkinan owner macbook ini tidak sengaja terjatuhkan macbooknya. Selain itu juga screen crack ini tidak semestinya di sebabkan jatuh, Meletakkan benda yang berat juga boleh menyebabkan screen macbook crack.


Setelah mengetahui masalah macbook owner ini, owner macbook ini bersetuju untuk menukar screen baru, Untuk penukarab screen ini tidak mengambil masa yang terlalu lama.



Ketika ini tehnician kami dalam proses membuka screen lama untuk ditukarkan pada screen yang baru. Proses ini membuka hendaklah dilakukan dengan teliti kerana part macbook screen adalah part yang terlalu sensitif, selain daripada motherboard.


Ini adalah keadaan macbook setelah screen baru di pasang. Untuk kelancaran proses pemasangan screen macbook ini, technician perlu melihat dengan teliti cable cable yang terdapat pada part screen macbook, jika tidak di pasang dengan teliti. kebarangkalian camera dan screen akan menjadi masalah 
(tiada gambar) 


Dan ini adalah keadaan setelah macbook siap di pasang dengan screen baru.




Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 



Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005














Tiada ulasan:

Catat Ulasan