Macbook Repair - Mecnote: Macbook pro A1278 mid 2012 slow!!

Cari Model Mac

Rabu, 2 Mac 2022

Macbook pro A1278 mid 2012 slow!!

 

MACBOOK PRO A1278 MID 2012 UPGRADE HIGH SPEC??



Masalah macbook slow sering berlaku pada pengguna yang telah lama menggunakannya. Kenapa terjadinya slow dan bagaimana cara untuk mengatasinya?

Di sini adalah contoh situasi macbook pro A1278 mid 2012 yang sedang di upgrade. Pengguna macbook ini yang tinggal di area sepang memberitahu kami bahawa macbook miliknya terlalu slow. Tanpa berfikir panjang pengguna ini menelefon kami dan memberitahu tentang masalah macbooknya yang slow. 




Pihak technician kami sedang mengeluarkan HDD untuk di gantikan dengan SSD. Perlu berhati - hati  dalam melakukan proses pengeluaran HDD, kerana cable HDD ini terlalu sensitif. Setelah selesai proses pengeluaran HDD ini pihak technician kami telah memasukkan SSD ke dalam macbook pengguna ini. 




Ini adalah SSD yang kami gunakan di dalam macbook ataupun laptop.




Proses meletakkan semula SSD ke dalam macbook perlu berhati hati dengan cable HDD itu.  Proses ini tidak mengambil masa yang lama bergantung pada masalah macbook tersebut.




Customer macbook ni memberitahu kepada kami juga yang beliau hendak menaik taraf RAM beliau menjadi lebih besar. Seperti yang anda sedia maklum macbook pro mid A1278 mid 2012 boleh menampung RAM memory sebanyak 16GB maximum. Dan di sini kami menunjukkan RAM yang kami gunakan di dalam macbook pro A1278 mid 2012. 




Technician kami sedang melakukan proses pembukaan RAM dari dalam macbook. Seperti yang anda sedia maklum macbook hanya mempunyai 2 slot RAM. Selesai proses pemasangan RAM di dalam macbook. 




Macam dalam gambar kat atas ni ialah macbook yang dah tukar storage baru. health rating pun dah 100%. RAM Macbook telah diupgrade ke 16GB tiada apa-apa isu. Tiada masalah untuk install haevy software dan macbook akan bertambah laju. Anda jangan risau, kami boleh upgrade storage macbook anda, Jika anda berminat untuk upgrade storage macbook, anda boleh ke kedai kami di Shah Alam. Kami akan berusaha untuk selesaikan masalah anda 😁😁😁

Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac                                                               Tanya Kami




Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : iman














Tiada ulasan:

Catat Ulasan