Macbook Repair - Mecnote: Bateri 'Kong' Ingat Macbook Rosak...

Cari Model Mac

Ahad, 20 Mac 2022

Bateri 'Kong' Ingat Macbook Rosak...

 




Macbook Pro Retina A1502(2015)

Battery Replacement

(A1582)






Setiap device seperti telefon atau laptop menggunakan bateri. Tetapi adakah bateri itu akan tahan sampai bila-bila? Seperti macbook, jika battery health bacbook telah capai 75%, ia akan keluar notifikasi servis. Ini bagi menandakan bateri perlu ditukar. Tidak seperti macbook ini, selagi boleh pakai selagi itu pakai sehingga tak boleh on.





Seperti yang tertera, design capacity telah turun sehingga 13% walaupun cycle count 443. Bermakna macbook ini dalam keadaan kritikal. Performance juga tidak memuaskan. Bateri perlu ditukar segera jika tidak, macbook akan mengalami kerosakan pada bahagian motherboard.




Ini adalah keadaan dalam macbook yang baterinya perlu ditukar dan sangat kotor. Mujur bateri macbook ini tidak kembung. Habuk terlalu banyak akan menyebabkan macbook overheat. Thermal paste yang kering juga akan membuatkan macbook overheat. Bagi mengatasi masalah ini, major service perlu dilakukan.





Bateri yang rosak telah ditukar dengan yang baru. Habuk yang banyak juga telah dibersihkan. Thermal paste yang kering juga telah ditukar dengan yang baru. Ini akan membuatkan macbook menjadi lebih sejuk dan selesa apabila dipakai. Performance juga semakin baik.





Ini membuktikan bahawa bateri macbook adalah baru. Design capacity masih 100% dan cycle count juga adalah 1. Bermakna macbook ini boleh diguna seperti biasa.




Jika Anda Ada Masalah Mengenai Macbook/iMac Boleh Cari Atau Contact Kami Di...


Cari Kami ? Bangi (Bandar Baru Bangi Seksyen 3)










Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 11:30 pagi - 7.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005














Tiada ulasan:

Catat Ulasan