Macbook Repair - Mecnote: Touchpad tak function? Tak boleh drag? Asal erkk ?

Cari Model Mac

Ahad, 23 Ogos 2020

Touchpad tak function? Tak boleh drag? Asal erkk ?

MACBOOK WHITE A1342 TOUCHPAD ROSAK



Anda ada masalah dengan touchpad Macbook anda ? Sampai bila anda nak guna mouse untuk penggunaan Macbook anda ? Jadi jom singgah ke kedai kami.Kami disini boleh membantu membaiki touchpad Macbook anda.

Satu pelanggan kami iaitu Encik Rahim dari Shah Alam telah menghantar Macbook White ke kedai kami kerana ada masalah touchpad.Apabila kami periksa memang touchpad Macbook White ini tidak berfungsi dan tidak boleh drag.

Punca Touchpad Rosak


Macbook White A1342 telah dihantar ke kami untuk di repair touchpad yang rosak.Anda tahu kenapa dan bagaimana touchpad rosak ?

Kebanyakkan Touchpad boleh rosak adalah kerana bateri telah kembong.Apabila bateri kembong ia akan menekan touchpad yang berada diatasnya jadi boleh mendatangkan kerosakkan terhadap touchpad.

Kedua,cara penggunaan jika cara penggunaan terlalu kasar ia juga boleh mendatangkan kerosakkan pada touchpad anda.Jadi anda perlu menggunakan touchpad anda dengan elok.

TOUCHPAD DIGANTI


Disini kami akan menggantikan touchpad anda dengan yang baru jadi anda boleh menggunakan touchpad dengan selesa dan puas.



Touchpad berada di atas bateri jadi perlu membuka bateri dahulu untuk menukar touchpad.Disini kami akan berhati-hati semasa menukar touchpad agar komponen atau bahagian yang lain mengalami kerosakkan.


Apabila selesai mencabut touchpad yang lama kami akan menggantikannya dengan yang baru.Caranya nampak agak mudah tapi jika anda tidak yakin anda boleh ke kedai kami untuk menukar touchpad.Kami akan membantu anda dan menyenangkan hidup anda.


Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac? Tanya Kami.



Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : by : AMIR  




Tiada ulasan:

Catat Ulasan