Macbook Repair - Mecnote: Rosak Motherboard ? Buang ? Itu bukan solusinya !

Cari Model Mac

Selasa, 25 Ogos 2020

Rosak Motherboard ? Buang ? Itu bukan solusinya !

 

iMAC A1418 MOTHERBOARD ROSAK




Banyak yang ada masalah laptop tak boleh on bukan ? Ramai juga yang takut laptop anda ada masalah motherboard betul ? Janganlah risau kami di Mecnote Shah Alam boleh membantu Tuan-tuan dan Puan-puan untuk menukar motherboard.

Disini kami merepair Macbook dan iMac jika anda mahu upgrade storage atau RAM kami juga boleh melakukannya.Jadi anda usah risau kami ibarat doktor untuk Macbook dan iMAC anda.

Ini adalah iMAC yang motherboard telah rosak dan kami akan membaikinya.


Motherboard ditukar


Sebelum menukar motherboard kami perlu mencabut screen terlebih dahulu kerana motherboard berada dibelakang screen dan itu adalah satu-satunya untuk menukar motherboard.Masalah iMAC apabila hendak merepair kami perlu membuka screen jadi dari situ kami akan memastikan langkah berjaga-jaga diambil dan keselamatan di utamakan agar screen tidak mengalami kerosakkan. 


Apabila screen sudah dicabut barulah kami boleh menukar motherboard.Disini kami juga akan berhati-hati agar kompanen yang lain tidak mengalami kerosakkan


Motherboard akan ditukar dengan yang baru.Kebiasaannya kami akan ambil masa dalam 2 minggu tempoh membaiki untuk menunggu stock baru tetapi jika barang spare part ada kami akan buat dan jika siap cepat kami akan call anda untuk collect.



Ini selepas motherboard dipasang kini iMAC ini boleh diguna seperti biasa.Jadi jika iMAC anda rosak boleh datang ke kedai kami untuk direpair atau upgrade storage/RAM.Jika anda tidak tahu apa masalah iMAC anda dan mahu kami periksa juga boleh kami tidak akan meletakkan sebarang cas pada checking.Selepas kami selesai checking kami akan call anda dan memberi tahu masalah iMAC anda dan meminta samada anda mahu proceed atau tak.

 

Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac? Tanya Kami



Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : by : AMIR  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan