Macbook Repair - Mecnote: Macbook Pro atau Macbook Air ??? Mana satu lagi bagus

Cari Model Mac

Isnin, 17 Ogos 2020

Macbook Pro atau Macbook Air ??? Mana satu lagi bagus

MACBOOK PRO VS MACBOOK AIR





Macbook adalah pilihan yang tepat jika anda mahu laptop yang ringan,cepat dan sederhana.Memang ramai yang ingin memakai Macbook ini tetapi adakah anda tahu setiap details yang ada pada Macbook ?

Kini keluaran Apple yang ramai cari ialah Macbook Pro & Macbook Air tetapi tahukah anda perbezaan diantara dua Macbook ini ? Jika anda tak tahu mari saya terangkan.



MACBOOK AIR

Macbook Air adalah satu keluaran Apple yang ramai cari kenapa ? Salah satu sebab adalah Macbook Air ianya ringan berbanding dengan Macbook Pro disebabkan body Macbook Air lebih nipis dari Macbook Pro.

Anda tahu kelemahan Macbook Air ? Macbook Air tidak boleh pakai untuk editing dan coding sebab kipas Macbook Air adalah kecil berbanding Macbook Pro.Ianya hanya sesuai dengan kerja-kerja yang ringan seperti word,exel dan sebagainya.Ramai yang tidak percaya dengan kenyataan ini mungkin ramai yang beranggap Macbook seperti laptop yang lain tetapi tidak sama sekali.Memang ramai suka dengan Macbook Air ini sebab senang dibawa kemana-mana tetapi jika anada seorang editing atau coding anda perlu menerima hakikat yang anda tidak sesuai dengan Macbook ini. 




MACBOOK PRO

Macbook Pro pula ramai juga yang mencari tetapi ramai yang tidak tahu kebanyakkan Macbook Pro latest banyak ragamnya.Bagi saya Macbook Pro keluaran 2012 adalah lebih elok dan masih relevan kerana ianya tahan lasak.Macbook Pro latest boleh dikatakan kuat manja sedikit boleh nak pakai tetapi cara penggunaan haruslah betul.Macbook Pro ini bagi yang editing atau coding anda seharusnya menggunakan Macbook Pro untuk memudahkan urusan anda. Saya beri jaminan pada para editing dan coding yang sekiranya anda menggunakan Macbook Pro ini anda boleh edit seberapa banyak video yang anda mahu dan boleh membuat seberapa banyak coding yang anda mahukan.

Nak tahu lebih lanjut lagi anda boleh ke kedai kami iaitu Mecnote Shah Alam.Disini kami ada menjual Macbook Pro 2012 dan Macbook Air.Kenapa kami jual Macbook Pro 2012 ? Kerana ramai yang mencari keluaran ini disini kami sudah restock Macbook Pro 2012 sebanyak 5 biji.Jadi bolehlah singgah ke Mecnote Shah Alam. 


Jika anda sendiri ada masalah seperti masalah di atas atau masalah lain tentang iMac? Tanya Kami.




Anda dinasihatkan tonton hasil kerja kami sebelum berurusan dengan pihak kami - 101 hasil kerja Mecnote




Cari Kami ? Shah Alam..























Mecnote  ( Shah Alam )

No. 15, Jalan Keluli AK7/AK, 
Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor
Operasi : 10pagi - 9malam ( Everyday Open)


Tel : 03-58922251Whatsapp : 013-531 6110Whatsapp chat : KLIK Sini



Landmard : Berdekatan dengan Bukit Raja dan Kilang Pharmaniaga
dan TAMCO berhadapan ZNZ Tijarah Sdn Bhd








by : by : AMIR  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan