Macbook Repair - Mecnote: MENGAPA WINDOWS KERAP CRASH ??

Cari Model Mac

Rabu, 22 Julai 2020

MENGAPA WINDOWS KERAP CRASH ??

Pembaruan Windows selalu rosak sehingga memerlukan pemasangan semula Windows sepenuhnya untuk menyelesaikan masalah ini. Perkara yang sama dapat dikatakan dalam situasi lain di mana Windows selalu rosak sehingga tidak dapat diperbaiki walaupun oleh seseorang yang mempunyai banyak pengetahuan.


How to solve Windows 10 crashes in less than a minute. | Network World

1. Kehilangan Kuasa dan Penutupan Yang Tidak Tepat (Loss of Power and Improper Shutdowns)

Jika tidak mematikan sistem dengan betul (dengan mengklik Start, kemudian shutdown), window akan rosak. Sistem akan diperbaharui dengan cara atau cara lain (walaupun tidak dinyatakan secara eksplisit); jika mematikan tanpa memberitahu dengan betul semua program penutupan yang akan datang,ia akan merosakkan fail. Selalunya, fail dapat diperbaiki dengan mengimbas kesilapan pemacu, namun ini tidak selalu berfungsi dan perkara-perkara pelik mula berlaku.

2. Perisian Antivirus Bercanggah dengan Windows (Antivirus Software Conflicts with Windows)

Ini adalah fakta yang didokumentasikan dengan baik bahawa perisian Antivirus boleh bertentangan dengan Pembaruan Windows, yang dapat merosakkan sistem sehingga Windows tidak dapat boot, atau mungkin akan memecahkan bahagian-bahagian tertentu Windows.

3. Sisa Serangan Malware atau Virus (Remnants of a Malware or Virus Attack) 

Perisian hasad dan virus akan menyerang fail sistem operasi dalam usaha menjangkiti fail dan menyembunyikan dirinya sehingga dapat tetap tinggal dalam memori. Kemungkinan tidak semua program antivirus dan antimalware dapat dibersihkan 100% fail yang dijangkiti.

4. Kegagalan Perkakasan (Hardware Failures)

Terdapat kegagalan perkakasan yang boleh merosakkan fail sistem, tetapi selalunya kegagalan perkakasan mengakibatkan ketidakstabilan sistem.Sebagai contoh, sistem mungkin baik-baik saja selama beberapa jam dan secara tiba-tiba ia akan bertindak tidak menentu dan membeku. 




Sebarang pertanyaan dan masalah boleh contact kami di whatsapp klik link



Mecnote Studio Gombak (HQ)

No, Gombak, 15A, Jalan SG 1/6,
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves,
Selangor.
Waze: Mecnote Studio - Repair Macbook Board Expert


by Afifah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan