Macbook Repair - Mecnote: Apple menjadikan tahun 2020 sebagai tahun yang bernilai

Cari Model Mac

Isnin, 13 Julai 2020

Apple menjadikan tahun 2020 sebagai tahun yang bernilai

article thumbnail



Apple telah mengeluarkan peranti murah tahun ini, tetapi 2020 melihat trend yang jelas ke arah nilai yang lebih tinggi sepeti iPhone, iPad, dan Mac.

Sekiranya kos pembelian adalah perkara utama anda, anda tidak akan membeli peranti Apple. Di mana 2019 jelas merupakan tahun perkhidmatan, 2020 nampaknya merupakan tahun yang bernilai. Itu sudah pasti berlaku hingga sekarang, tetapi ia akan berterusan bahkan hingga pelancaran rangkaian "iPhone 12" 2020, hingga tahap tertentu.

Setakat ini, di seberang papan, Apple telah menahan harga yang meningkat dan memberikan lebih banyak perkakasan kepada dolar, berbanding barisan 2019.

KELUARAN TERBAHARU IPHONE SE

Contoh terbaharu ialah Iphone SE yang merupakan generasi kedua. Sesetengah orang sekarang hanya melihatnya dari segi kelebihan pada produk seperti iPhone 8, atau iPhone 7, atau bahkan iphone 6s, dan yang paling utama dari segi kualiti kamera. 

Tetapi bagi yang lain , banyak yang membuat persepsi sendiri bahawa iPhone baru yang mewah ini selalunya mempunyai banyak kelebihan tersendiri.

Apple's iPhone SE second generation


"IPhone 12" akan datang

Dari segi apa yang kita tahu, selalunya dalam perniagaan akan mempunyai banyak persaingan. Jadi Apple tidak akan mengikuti cara pengeluaran Android dan telah meningkatkan julat harga "iPhone 12" dan menambahkan sokongan 5G, dan mengikuti harga tahun lalu. 

Tetapi yang terbaharu mengenai dua model Pro dan keatas akan mengekalkan harga 2019. Daripada satu model seperti iPhone 11 yang berharga bermula dari $ 699, kami akan mendapat dua. Salah satu daripadanya berharga lebih tinggi pada $ 749, tetapi yang lain dikatakan $ 649. 

Walaupun Apple tidak melakukan kos rendah, tapi jika mereka mahukan, mereka akan menawarkan harga yang lebih murah.

Julat iPad Apple

Pro iPad 2020 mungkin tidak seperti yang kita harapkan - atau mungkin juga semua yang diharapkan oleh Apple - tetapi yang sebenarnya tidak lebih mahal.

Apple memperkenalkan iPad Pro 2020 untuk titik harga yang sama dengan pendahulunya, model 2018. Kecuali, Apple juga mengubah apa yang anda dapat dengan harga terendah.


Ini telah menjadi masalah dengan Apple sejak sekian lama. Kebanyak peranti keluar dengan konfigurasi asas yang tidak dapat dilaksanakan. Ini bermaksud Apple telah mencecah titik harga bagi syarikat ini, kelihatan baik - tetapi pengguna selalu perlu menghabiskan lebih banyak untuk mendapatkan peranti yang mencukupi untuk diusahakan.

The 2020 iPad Pro refresh wasn't huge, but it included double the storage for the same price

Anda boleh berpendapat bahawa ini berlaku sejak awal Mac, kerana model 1984 yang asli masih dikuasakan. Namun, ia menjadi lebih standard dalam beberapa tahun kebelakangan ini kerana Apple biasanya memaparkan pilihan yang baik, lebih baik, dan terbaik di halaman gedung binaannya.

Dengan iPad Pro 2018, ini bermaksud harga permulaan $ 799 untuk harga 11- model inci, atau $ 999 untuk model 12 inci, anda mendapat storan 64GB. Untuk kedua-dua model 2020, bermula dengan 128GB dengan harga yang sama, dan di samping itu, pengimbas LiDAR baru.

Itu adalah peningkatan nilai wang yang jelas dan jelas, terutamanya kerana sedikit perkara lain di iPad Pro telah berubah. Walau bagaimanapun,
terdapat penambahbaikan yang lebih ketara di rentang iPad kerana, sebagai contoh, Apple kini menawarkan iPad biasa mulai dari $ 329.

Bagi majoriti pengguna, iPad sudah mencukupi, dan pada akhir 2019 ia menawarkan paparan 10,2 inci yang lebih besar dengan harga yang sama dengan model 9,7 inci 2018.

Model Mac dan MacBook Pro baru

Sekiranya iPhone SE adalah untuk Apple menawarkan nilai yang lebih baik, maka Mac mudah alih syarikat tidak jauh ketinggalan. Itu terutama berlaku dengan MacBook Pro 16 inci, sekali lagi pelepasan 2019 di kalendar, tetapi dikeluarkan pada tahun fiskal 2020 Apple.

Walaupun semua orang meramalkan layar lebih besar, semua orang menganggap kualiti yang lebih baik, dan tidak ada yang melihat harganya. Malah sumber rantaian bekalan berpendapat bahawa MacBook Pro baru ini akan masuk dengan harga yang jauh lebih tinggi daripada yang berlaku.

Sehingga diandaikan bahawa model 16-inci sesuai dengan julat di atas versi 15-inci ketika ini, dan ia akan menggantikannya - dengan harga yang sama.

Kemudian tahun ini, MacBook Air memperoleh kembali gelarannya sebagai MacBook bernilai terbaik untuk dibeli. Itu akan mendapatnya hanya dengan menggunakan Magic Keyboard baru yang sama dengan MacBook Pro 16 inci, tetapi Apple juga menurunkan harganya dengan seratus dolar.

Kemudian dengan MacBook Pro 13 inci yang baru diperbaharui, Apple kembali berpegang pada harga yang sama seperti model sebelumnya. Sementara itu 2020 13-inci MacBook Pro adalah mesin yang menggoda, ia tidak membawa banyak yang baru untuk jangkauan.

Misalnya, tidak memiliki layar 14 inci yang diharapkan. Namun, ia mempunyai Magic Keyboard baru, dan Apple menggandakan simpanannya sambil mengekalkan harganya sama.

Daripada model asas $ 799 dengan SSD 128GB, anda mendapat 256GB. Di Mac mini, MacBook Pro 13 inci, dan MacBook Air, itulah perbezaan antara mesin yang akan anda sesali dan mesin yang anda sukai.

Credit: appleinsider.com
Artikel By: Afifah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan