Macbook Repair - Mecnote: ''Aplikasi Menyunting Video pada MacOS''

Cari Model Mac

Rabu, 19 Februari 2020

''Aplikasi Menyunting Video pada MacOS''

 ''Aplikasi Menyunting Video pada  MacOS''


Pada zaman sekarang, tidak dapat dinafikan bahawa orang ramai berminat menjurus terhadap trend video atau vlog. Menjadi kepastian kepada sesiapa sahaja untuk mengetahui cara menyunting video sama ada untuk professional, video korporat, video pengiklanan mahupun video tugasan pelajar. Berikut adalah senarai aplikasi yang boleh anda cuba bagi menyunting pada  iMac / Macbook / MacMini.



1. iMovie

Perisian penyuntingan yang dicadangkan bagi kegunaan MacOS adalah iMovie. Perisian yang mudah digunakan dengan menampilkan ciri perkongsian untuk kegunaan seperti animasi, effect, tema dan lain-lain lagi.


2.Kdenlive

Berikutnya adalah aplikasi Kdenlive yang mampu beroperasi pada Linux. Khabar baik bagi pengguna MacOS sebab mampu menyokong sistem terbabit.


3. Final Cut Pro

Aplikasi Final Cut Pro untuk tujuan penyuntingan professional. Selain menawarkan ciri seperti menyusun visual dan audio, analisa kandungan secara automatik dan penyeragaman audio secara automatik. Produk ini juga amat sesuai bagi videographer di luar sana yang bekerja dengan banyak hasil rakaman. 


4. Lightwork

Aplikasi yang terakhir adalah Lightwork. Ciri Lightwork yang mudah dan mampu menyokong pelbagai ciri adalah sangat sesuai bagi aktiviti penyuntingan video pada iMac / Macbook / MacMini.




Salah satu  aplikasi menyunting video iaitu Final Cut Pro diguna pada Macbook Pro.








Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005















Tiada ulasan:

Catat Ulasan