Macbook Repair - Mecnote: Aplikasi Asas MacOS

Cari Model Mac

Isnin, 17 Februari 2020

Aplikasi Asas MacOS

"Aplikasi Asas MacOS "






Terdapat banyak aplikasi yang terbaik dan serasi dengan MacOS sebenarnya. Jadi kami akan senaraikan aplikasi asas untuk kegunaan umum dan harian bagi pengguna Mac.

Jadi kami akan sediakan senarai bagi aplikasi asas untuk dipasang pada  iMac / Macbook dan Mac Mini. Berikut senarai aplikasi yang asas bagi iMac / Macbook dan Mac Mini.



Image result for about google chrome for mac


1. Google Chrome

Google Chrome adalah pelayar web yang paling popular di dunia dan dengan sebab yang baik: cepat, menyokong teknologi web terkini, dan mempunyai perpustakaan sambungan yang besar. Ia juga percuma.


Image result for about word for mac

2. Microsoft Office 

Kebanyakkan dokumentasi perniagaan besar dijalankan di Microsoft Office. Walaupun Google Docs adalah alternatif yang layak untuk pelajar dan sebagainya, jika anda melakukan apa saja dengan syarikat besar, anda hampir pasti akan memerlukan Word, Excel, dan PowerPoint.



Image result for adobefor mac



3.Adobe

Sesuai untuk profesional fotografi dan video termasuk Lightroom, After Effect, Illustrator dan Photoshop. Satu koleksi perisian profesional yang akan meliputi semua pangkalan apabila menyentuh berkenaan  foto dan penciptaan imej serta video.





Image result for vlc for mac





4. VLC


VLC adalah pemain video percuma daripada boleh putarkan video dengan baik bermacam-macam video. Tidak seperti QuickTime, yang hanya menyokong beberapa jenis fail yang terhad, VLC akan mengambil apa sahaja yang anda boleh campakkan.








Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005










Tiada ulasan:

Catat Ulasan