Macbook Repair - Mecnote: MACBOOK AKAN DIJANA DENGAN CIP ARM PADA MASA AKAN DATANG.

Cari Model Mac

Rabu, 3 Julai 2019

MACBOOK AKAN DIJANA DENGAN CIP ARM PADA MASA AKAN DATANG.

 Telah dilaporkan bahawa pihak Apple akan menggunakan cip ARM untuk peranti Macbook. Beberapa tahun yang lepas dimana pihak Apple sedang membangunkan cip ARM bagi kegunaan mac yang digunakan untuk menjalankan tugasan kuasa rendah. Setahun selepas itu, Apple hadir dengan cip T1 dan T2 dimana kedua-dua cip tersebut adalah cip yang direka oleh ARM bagi menjana Touch Bar.





Touch Bar ialah satu aplikasi untuk peranti-peranti Apple bagi memudahkan pengguna dengan menetapkan beberapa perubahan mengikut citarasa pengguna itu sendiri. 






ARM ialah satu pemproses yang dikategorikan dalam keluarga RISC (Reduced Instruction Set Computer) iaitu pemproses yang telah diubahsuai daripada keluarga yang asal ynag dikategorikan sebagai CISC (Complex Instruction Set Computer). Intel adalah contoh yang mudah dimana Intel dikategorikan dalam keluarga CISC. 





Intel melaporkan bahawa Apple akan memulakan penggunaan cip ARM untuk peranti-peranti Mac pada tahun 2020. Apple juga merancang untuk menggabungkan iPhone, iPad, dan Mac menjelang tahun 2021. Penggunaan cip ARM pada peranti-peranti Apple mampu menjana pembangunan dalam penggunaan aplikasi dan segala aplikasi akan beroperasi secara rentas platform. 



Intel Anda ada masalah dengan MACBOOK/IPHONE/IMAC?

-SLOW
- ROSAK
-VIRUS

KAMI SEDIA INGIN MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH ANDA

TAK TAHU DI MANA LOKASI MECNOTE UIA???

Anda Boleh Hubungi Kami Melalui:












Tiada ulasan:

Catat Ulasan