Macbook Repair - Mecnote: Macbook Repair For Model A1278 and A1286 Year 2011 (FIXED)

Cari Model Mac

Isnin, 8 April 2019

Macbook Repair For Model A1278 and A1286 Year 2011 (FIXED)

"3 Masalah utama Macbook pro 2011" - Dah Pakai 8 Tahun baru problem?




Sangat terkenal kalau sebut Macbook Pro Tahun 2011, Lagi Femes kalau saya sebutkan model Macbook Pro A1278 model 13 inch Non retina dan Model Macbook Pro A1286 15 Inch Non Retina. Kesemuanya Macbook Repair di Mecnote.

Apa masalah utama yang selalu melanda model ini?

Biasanya dah pakai pun dekat 8 tahun maka habuknya jangan bertanya. Kalau anda model seperti saya sebut diatas cuba anda buka case dan lihat sendiri keadaan board macbook pro anda didalam mungkin seperti gambar dibawah; -



Habuk nakal semua ini lah akan bakal menaikkan suhu haba yang berlebihan tersimpan didalam seterusnya Macbook Pro ada kegagalan dari berfungsi seperti
1. Cannot ON
2. Autoshutdown
3. Autorestart
4. White Screen
5. Screen Glitch
6.Scren berbelang-belang

Bagaimana nak elakkan daripada berlaku daripada macbook kena repair: 





Full Service : Rajinkan service macbook sekurang kurangnya 6 bulan sekali atau setahun sekali untuk elakan kegagalan dan kerosakan pada Logicboard atau GPU. - nasihat abg jobs


Selain itu , apa kerosakan utama pada model Macbook Pro ini?



Tak padan dengan kecil komponen ini , Bukan? tapi sangat penting dan selalu rosak dan mecnote akan ada macbook repair untuk Airport atau WiFi Card pada Macbook pro 13 inch non retina ini.

Kenapa boleh rosak WiFi Card ini? 

Kebiasaanya jangka hayat komponen ini sendiri dan komponen ini juga panas sekiranya habuk didalam macbook sudah panas mungkin haba akan mengalir pada komponen yang senang terdedah dan mudah rosak juga dikatakan.

Akhir Sekali Trackpad Macbook Repair juga? 


Kalau tak de trackpad macam mana nak gerakan cursor mousenya ye dakk.. jadinya kami sarankan buat pemeriksaan berkala bagi mengetahui keadaan komponen dan laptop macbook anda dalam keadaan sempurna dan baik.

Ye pelik,macam mana boleh rosak , saya ye ok sahaja?

Ye kita tak akan perasaan sehingga lah battery macbook itu kembung atau kembung hingga mengakibatkan trackpad ini merekah disebabkan battery yang membengkak, Cer tengok seperti dibawah ini. Betul kan ?




Expert in Mac
Mecnote

Mecnote (Gombak)

No.15a Jalan SG 1/6, 
Taman Sri Gombak,
68100 Batu Caves
Selangor, Malaysia
Waze: Mecnote
Landmark: McD Sri Gombak

Careline: 03-61770131
FB: Mecnote
Whatsapp: 01080025651

bit.ly/wasapgombak



  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan