Macbook Repair - Mecnote: MACBOOK AIR GLITCH AND BEEP SOUND PROBLEM

Cari Model Mac

Selasa, 26 Mac 2019

MACBOOK AIR GLITCH AND BEEP SOUND PROBLEM

"Macbook air glitch and beep sound Problem (SOLVED)" - Glitch screen and beep sound solved


Ini adalah kes yang sering berlaku pada pengguna macbook tidak kira macbook air atau macbook pro itu sendiri. Tidak semua pengguna akan kena masalah seperti screen glitch atau pun beep sound. Kebanyakkan pengguna tidak akan tahu apa masalah seperti ini kerap berlaku pada jenis jenis macbook tertentu. 

Screen Glitch 

Screen glitch ini akan sentiasa di alami oleh pengguna macbook sendiri malah pengguna imac juga tidak terkecuali akan mengalami masalah glitch screen. Glitch screen ini di sebabkan oleh chip display yang terdapat pada macbook anda. Seperti yang anda sedia maklum di dalam board macbook anda terdapat beberapa chip komponen yang penting di dalam macbook anda. 



Di sini adalah contoh macbook yang mengalami masalah glitch screen. Masalah seperti ini adalah contoh masalah yang telah pengguna macbook alami. Gambar di atas adalah masalah glitch screen pada macbook air A1466. 



Selain daripada masalah glitch screen ini, kami juga mendapati bunyi beep sound yang terdapat pada macbook air A1466 ini. Seperti yang anda sedia maklum model macbook air seperti ini mempunyai memory RAM build in iaitu RAM yang telah di solder terus pada board.



Selepas beberapa hari macbook air yang mengalami masalah glitch screen ini telah kami selesaikan. Setelah bertungkus lumus untuk menyiapkan masalah yang di hadapi oleh pengguna ini dalam masa 7-10 hari team kami telah berjaya menyelesaikan isu yang terdapat pada macbook ini. 







Mecnote Bangi (Boleh Waze


D-1-7 Jalan 3/38A, Seksyen 3 , 
Bandar Baru Bangi. (34.57 km)

43650 Bangi, Malaysia



Whatsapp Tanya Kami masalah Mac Anda



 Email.     : macnotesk@gmail.com 
Operasi : 10 pagi - 9.00 malam
(Everyday Open) 


Landmark : Dkt Petronas Seksyen 3 Sebelah Kasor 

detailing





ikut tanda arah banner kami. 

Wassap No Admin utk share location
60105267005





Tiada ulasan:

Catat Ulasan