Macbook Repair - Mecnote: Apps yang boleh check kesihatan Hard Disk

Cari Model Mac

Jumaat, 6 April 2018

Apps yang boleh check kesihatan Hard Disk

Antara Apps yang boleh check kesihatan Hard Disk

1.Seagate Tool

Aplikasi ini merupakan aplikasi percuma yang dibuat oleh seagate yang merupakan salah satu pengeluar hard disk yang cukup terkenal di dunia.


Aplikasi ini dibuat oleh pihak seagate dan anda boleh gunakan untuk memeriksa kesihatan semua jenama Hard Disk yang tertanam di komputer atau komputer riba anda.Aplikasi ini sangat mudah digunakan dan cukup dipercayai untuk digunakan untuk digunakan dalam memeriksa kesihatan Hard Disk komputer anda.

2.Windows Driver Fitness Test (WinDFT)

Aplikasi ini merupakan aplikasi yang boleh anda download secara percuma dan aplikasi ini adalah aplikasi yang boleh digunakan sehingga kini


Tetapi aplikasi ini tidak boleh mengscan haridisk dipasang dengan sistem operasi windows dan hanya usb dan internel Hard Disk lain yang dapat diimbas oleh aplikasi ini.

3.HD TUNE

Aplikasi HD Tune merupakan aplikasi yang bolehsa kamu pergunakan untuk melakukan peng scan semua jenama hardisk internal ataui hardisk external, SSD, Memory Card.


Anda boleh menjalankan aplikasi ini untuk memeriksa kesihatan hardisk anda dari kesilapan atau salah laku yang sering menjadi masalah untuk hardisk komputer anda.
4.Macrorit Disk Scanner

Aplikasi ini adalah software yang boleh anda gunakan untuk melakukan pemeriksaan hardisk pada sistem pengendalian anda.Aplikasi ini adalah aplikasi percuma yang boleh anda gunakan untuk memeriksa bad sector pada hardisk komputer dan juga pada hardisk komputer riba anda.


Dengan menggunakan aplikasi cek hardisk ini, kami dapat melihat masa anggaran yang diperlukan untuk memeriksa hardisk anda.Dan anda juga boleh mematikan komputer yang anda gunakan secara automatik selepas menyelesaikan pemeriksaan hardisk komputer anda.Aplikasi ini boleh anda gunakan pada komputer yang menjalankan sistem operasi windows 10, 8, 7, Vista, XP, dan windows server.

KAMI DI Seri Kembangan ( DALAM Bazaar Rakyat PKPS)

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong , 

- 25 MINIT DARI Cheras

- 30 MINIT DARI Ampang

- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam








Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com
Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan