Macbook Repair - Mecnote: Jenis USB: Pelbagai Jenis Kabel USB (A, B dan C) dan Perbezaannya

Cari Model Mac

Isnin, 19 Mac 2018

Jenis USB: Pelbagai Jenis Kabel USB (A, B dan C) dan Perbezaannya

Jenis USB: Pelbagai Jenis Kabel USB (A, B dan C) dan Perbezaannya

Jenis kabel USB yang berlainan adalah: USB Jenis A, Jenis USB B dan Jenis USB C. Jenis ini merujuk kepada reka bentuk fizikal plag dan port. Terdapat juga dua versi USB yang berbeza: USB 2.0 dan USB 3.0, yang merujuk kepada fungsi USB connectors.

Ia telah menjadi mustahil untuk membayangkan landskap moden tanpa peranti elektronik. Telefon pintar, tablet, pemain muzik, komputer riba ... anda namakannya dan kemungkinan bahawa beberapa ini, jika tidak semua, akan hadir di dalam rumah anda. Semua peranti ini mempunyai kegunaan tersendiri dan oleh itu, setiap fungsi mempunyai cara tersendiri. Walau bagaimanapun, apakah satu perkara, dalam satu bentuk atau yang lain, bahawa semua peranti ini mempunyai persamaan?

kabel usb

Kabel USB atau Universal Serial Bus adalah omnipresent di mana-mana ada plugged-in di dunia. Permintaan mereka sangat tinggi sehingga setiap tahun, puluhan juta kabel USB dihantar ke seluruh dunia. Dan dengan sebab yang baik, memandangkan hampir setiap peranti elektronik memerlukan komponen khas (kabel USB) yang membolehkannya menyambung dengan pelbagai peranti elektronik lain.

Oleh kerana teknologi dan peranti terus maju dan berkembang, begitu pula peranti persisian yang bersesuaian dengannya. Trend yang sama teknologi mengemaskini diperhatikan dengan kabel USB, tetapi dengan banyak versi dan jenis standard USB, ia telah menjadi semakin mind-boggling untuk mengesan standard USB yang berkaitan dengan ciri-ciri apa. Untuk menjelaskan semuanya, mari kita lihat beberapa asas.


KAMI DI Seri Kembangan ( DALAM Bazaar Rakyat PKPS)

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong , 
- 25 MINIT DARI Cheras
- 30 MINIT DARI Ampang
- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam




Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari







Tiada ulasan:

Catat Ulasan