Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 1 Mac 2018

Cara Menetapkan iPhone Yang Tidak Boleh Sambungkan ke Wi-Fi


Menyelesaikan masalah Masalah Sambungan Wi-Fi iPhone anda

Sekiranya anda mempunyai had data selular bulanan  dan bukan pelan data tanpa had pada iPhone anda, anda tahu betapa mengecewakan apabila iPhone anda tidak akan bersambung ke Wi-Fi. Mengemas kini IOS, memuat turun fail besar, dan muzik dan video streaming terbaik dilakukan melalui sambungan Wi-Fi.
Dalam kebanyakan kes, menyambung semula telefon anda ke rangkaian Wi-Fi boleh dicapai dengan beberapa langkah penyelesaian masalah mudah, walaupun dalam sesetengah kes teknik yang lebih maju diperlukan. Lihat banyak cara anda boleh menetapkan iPhone yang tidak dapat disambungkan ke Wi-Fi. Cuba penyelesaian ini-dari mudah hingga kompleks-untuk menyambung semula iPhone anda ke Wi-Fi dan kembali ke akses internet berkelajuan tinggi.
01
daripada 08

Hidupkan Wi-Fi

Menghidupkan wifi
Peraturan pertama sokongan teknologi adalah untuk mengesahkan perkara yang sedang anda lakukan dihidupkan: Anda mungkin perlu menghidupkan Wi-Fi anda . Gunakan Pusat Kawalanuntuk menghidupkan Wi-Fi. Leret ke atas dari bahagian bawah skrin dan ketik ikon Wi-Fi untuk mengaktifkannya.
Semasa berada di Pusat Kawalan, lihat ikon Mod Pesawat di sebelah ikon Wi-Fi. Jika anda meninggalkan iPhone anda dalam Mod Pesawat selepas perjalanan baru-baru ini, Wi-Fi anda dilumpuhkan. Ketuk lain dan anda kembali ke rangkaian.
02
daripada 08

Adakah Kata Laluan Rangkaian Wi-Fi Dilindungi?

Wifi yang dilindungi kata laluan
Tidak semua rangkaian Wi-Fi tersedia untuk umum. Sesetengahnya, seperti yang ada di perniagaan dan sekolah, digunakan untuk hanya menggunakan orang tertentu, dan mereka menggunakan kata laluan untuk menghalang penggunaan awam. Rangkaian tersebut mempunyai ikon kunci di sebelahnya pada skrin tetapan Wi-Fi. Jika anda menghadapi masalah untuk menyambung ke rangkaian Wi-Fi, pergi ke Tetapan> Wi-Fi dan lihat sama ada rangkaian Wi-Fi mempunyai ikon kunci di sebelahnya. Sekiranya ia berlaku, anda boleh meminta kata laluan dari pemilik rangkaian atau mencari rangkaian yang tidak dikunci.
Jika anda mempunyai kata laluan tetapi masih menghadapi masalah, ketik nama rangkaian yang anda tidak boleh menyertai dan ketuk  Lupakan Rangkaian ini  pada skrin yang terbuka. 
Sekarang kembali ke skrin tetapan Wi-Fi dan pilih rangkaian, masukkan kata laluan dan ketik  Sertai .
03
daripada 08

Paksakan semula iPhone

iPhone terjebak pada skrin epal
Anda akan terkejut berapa kerap kali memulakan semula iPhone anda menyelesaikan masalah yang ada. Sudah tentu tidak mudah, dan tidak akan memperbaiki konfigurasi atau masalah perkakasan yang mendalam, tetapi memberikannya satu pukulan.
Tahan butang Utama dan butang Tidur / Bangun pada masa yang sama dan terus menahan mereka sehingga skrin menjadi kosong dan logo Apple muncul untuk  memaksa memulakan semula peranti.
04
daripada 08

Kemas kini ke iOS Terkini

Menaik taraf perisian
Peranti dan perisian teknologi dikemas kini secara berkala, yang boleh membawa kepada isu keserasian. Apple kerap mengeluarkan kemas kini ke iOS yang direka tidak sesuai alamat. Semak untuk melihat jika kemas kini iOS tersedia untuk peranti anda. Jika ada, pasangkannya. Itu boleh menyelesaikan masalah anda.
Untuk menyemak kemas kini iOS:
  1. Ketik Tetapan.
  2. Ketuk Umum.
  3. Ketik Kemas Kini Perisian.
  4. Jika skrin menunjukkan kemas kini tersedia untuk iPhone anda, palamkan telefon ke saluran kuasa dan ketik Muat turun dan Pasang.
05
daripada 08

Tetapkan semula Tetapan Rangkaian iPhone

Tetapkan semula tetapan rangkaian
Tetapan Rangkaian telefon anda mengandungi semua jenis maklumat, termasuk data sambungan dan pilihan untuk rangkaian selular dan Wi-Fi. Jika salah satu tetapan Wi-Fi rosak, ia boleh menghalang anda daripada mendapatkan rangkaian Wi-Fi. Dalam kes ini, penyelesaiannya adalah untuk menetapkan semula tetapan rangkaian, walaupun ini menghapus beberapa pilihan dan data yang disimpan berkaitan dengan sambungan. Anda mungkin perlu meminta pemilik rangkaian untuk data sambungan dan masukkannya semula:
  1. Ketik Tetapan.
  2. Ketuk Umum.
  3. Leret ke bawah dan ketik Tetapkan Semula.
  4. Ketik Seting Tetapan Rangkaian.
  5. Sekiranya anda diminta mengesahkan bahawa anda mahu menetapkan semula tetapan ini, berbuat demikian.
06
daripada 08

Matikan Perkhidmatan Lokasi

Matikan perkhidmatan lokasi
IPhone anda melakukan banyak perkara yang direka untuk menjadikannya berguna. Salah satu daripada ini melibatkan penggunaan rangkaian Wi-Fi berhampiran anda untuk meningkatkan ketepatan  pemetaan dan perkhidmatan lokasi . Ini adalah bonus kecil yang bagus, tetapi ia boleh menjadi punca iPhone anda tidak dapat menyambung ke rangkaian Wi-Fi. Jika tiada penyelesaian ini telah membantu setakat ini, matikan tetapan ini. Melakukannya tidak menghalang anda menggunakan Wi-Fi, hanya menggunakannya untuk meningkatkan kesedaran lokasi.
  1. Ketik Tetapan.
  2. Ketik Privasi.
  3. Ketik Perkhidmatan Lokasi.
  4. Leret ke bawah dan ketik Perkhidmatan Sistem.
  5. Pindahkan slider Wi-Fi Networkingke kedudukan Off.
07
daripada 08

Simpan iPhone ke Tetapan Kilang

Pulihkan iPhone ke tetapan kilang
Sekiranya tiada penyelesaian ini telah membantu, anda perlu mengambil langkah drastik: mengembalikan iPhone anda ke tetapan kilangnya. Ini memadam segala-galanya dari iPhone dan mengembalikannya ke keadaan murni yang ada di luar kotak. Sebelum anda melakukan ini, buat sandaran lengkap semua data pada telefon anda. Kemudian, lap iPhone anda bersih:
  1. Ketik Tetapan.
  2. Ketuk Umum.
  3. Leret ke bawah dan ketik Tetapkan Semula.
  4. Ketik Padam Semua Kandungan dan Tetapan.
  5. Anda akan diminta mengesahkan bahawa anda benar-benar mahu melakukan ini. Sahkan dan teruskan semula.
Apabila penetapan semula selesai, anda akan mempunyai iPhone segar. Anda kemudian boleh menetapkannya sebagai iPhone baru atau memulihkan dari sandaran anda . Memulihkan adalah lebih cepat, tetapi anda boleh memulihkan pepijat yang menghalang anda daripada mengakses Wi-Fi di tempat pertama. 
08
daripada 08

Hubungi Apple

logo epal
Pada ketika ini, jika iPhone anda masih tidak dapat disambungkan ke Wi-Fi, ia mungkin mempunyai masalah perkakasan, dan masalah perkakasan yang terbaik didiagnosis dan dibaiki oleh pembekal perkhidmatan Apple yang ditetapkan. Ambil iPhone anda ke Kedai Apple terdekat anda untuk pemeriksaan atau hubungi sokongan Apple dalam talian untuk alternatif.










Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan