Macbook Repair - Mecnote: Apakah jenis USB Type C?

Cari Model Mac

Isnin, 19 Mac 2018

Apakah jenis USB Type C?

Apakah jenis USB Type C?

USB Type-C (dirujuk sebagai Type-C, selepas ini) menjadi tajuk utama majalah berkala di seluruh dunia apabila varian terkini Macbook 12 inci dilancarkan. Ia merupakan notebook pertama yang menggabungkan Jenis-C dalam reka bentuknya.



Dari segi fizikal, Jenis-C agak sama dengan varian Micro-B USB sedia ada. Ia mengukur 8.4 mm dengan 2.6 mm. Oleh kerana saiznya yang kecil, ia dapat dimuatkan dengan mudah ke dalam peranti periferi yang paling kecil yang kami gunakan hari ini. Salah satu kelebihan Type-C berbanding varian sedia ada yang lain ialah ia membolehkan orientasi palam 'reverse', yang pada asasnya bermakna anda boleh pasang kabel USB anda dengan betul setiap kali pada percubaan pertama! Palamnya dibuat sedemikian rupa sehingga anda boleh melekatkannya ke dalam slot tanpa perlu risau tentang ia terbalik.


Spesifikasi Teknikal Jenis USB C

Type-C menyokong USB 3.1 dan menawarkan kelajuan tertinggi 10 Gbps untuk memindahkan data. Ia juga mempunyai keluaran kuasa yang jauh lebih tinggi sehingga 20 Volt (100 W) dan 5 Amperes. Harus diingat bahawa komputer riba biasa biasanya mempunyai penggunaan kuasa dalam julat 40-70 Watts, yang bermaksud Jenis-C dengan mudah merangkumi keperluan kuasa mereka. Satu lagi fungsi yang menawarkan Type-C adalah kuasa dua arah; dengan kata lain, ini bermakna anda bukan sahaja boleh mengecas telefon pintar anda melalui komputer riba anda, tetapi juga sebaliknya!


Jenis-C telah menerima sambutan hangat dari pengguna di seluruh dunia dan telah dilancarkan dalam beberapa peranti elektronik utama, termasuk Chromebook Pixel, 1 + 2 dan Nexus 6P (telefon pintar) dan Nokia N1 (tablet).

Ia hampir pasti bahawa pada tahun-tahun akan datang, setiap peranti elektronik akan menyokong Type-C. Fikirkan bagaimana mudah dan mudah berurusan dengan peranti elektronik akan menjadi; semua yang anda perlukan adalah satu kabel Jenis-C tunggal, yang membolehkan anda akhirnya menghapuskan kekacauan kabel kusut di dalam laci meja anda. Kebebasan Kabel USB, akhirnya!

KAMI DI Seri Kembangan ( DALAM Bazaar Rakyat PKPS)

- 15 MINIT DARI Putrajaya , Puchong , 
- 25 MINIT DARI Cheras
- 30 MINIT DARI Ampang
- 40 MINIT DARI Bangsar , Shah Alam




Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari




Tiada ulasan:

Catat Ulasan