Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 22 Februari 2018

Pembetulan Spek Intel baru: Skylake, Kaby Lake, cip Coffeelake mendapatkan mikrokoden yang stabil


Intel membuat kemajuan untuk mengeluarkan semula kemas kini mikrocode yang stabil terhadap serangan Spektrum.
Image result for Skylake, Kaby Lake, coffee lake
Pelanggan yang menjalankan mesin dengan cip Intel yang baru boleh mengharapkan untuk menerima kemas kini firmware yang stabil untuk serangan CPU Spekulasi Variant 2 tidak lama lagi.
Intel mengatakan ia telah memberikan pembuat PC satu set baru bagi kemas kini mikrokod yang dapat mengurangkan serangan suntikan sasaran cawangan pada cip Intel Core 6, 7 dan 8 generasi ke-8.
Ia juga mempunyai kemas kini baru untuk pemproses Core X-Series terkini dan Intel Xeon Scalable dan Xeon D untuk datacenters.
"Kami kini telah mengeluarkan kemas kini mikrocode pengeluaran kepada pelanggan OEM dan rakan kongsi kami untuk platform berasaskan Kaby Lake-dan Coffee Lake, serta platform berasaskan Skylake tambahan," kata Naib Presiden Intel, Navin Shenoy , Selasa.
Isyarat kemaskini bahawa Intel sedang membuat kemajuan dengan mengeluarkan semula mitigasi microcode yang stabil untuk serangan Spekter yang diturunkan oleh Google pada 3 Januari.
Intel pada 22 Januari berkata ia telah mengenal pasti puncautama reboot yang tidak dijangka pada cip Broadwell dan Haswell yang dikemas kini dan menasihatkan para pembuat PC untuk berhenti menggunakan pengurangannya untuk serangan Variant 2.
Ia pada mulanya berkata reboot hanya terjadi pada pemproses Broadwell dan Haswell tetapi kemudian mengakui tampalannya juga menyebabkan masalah kestabilan pada cip Skylake dan Kaby Lake.
Dell, HP, dan Lenovo menangguhkan kemas kini BIOS masing-masing sementara Intel bekerja pada pembaikan yang stabil. Microsoft juga telah mengeluarkan satu patch out-of-band untuk melumpuhkan penetapan Intel pada sistem yang telah dipasang padanya.
Image result for coffee lake intel

Awal bulan ini Intel mengeluarkan microcode baru untuk beberapa cip Skylake tetapi tidak mendedahkan status cip Broadwell dan Haswell.
Ia kini telah mengemaskini panduannya dengan status terkini kemas kini mikrokod untuk pelbagai generasi cip, yang kini menunjukkan bahawa perbaikan untuk Broadwell, Haswell, Sandy Bridge dan beberapa cip Ivy Bridge telah mencapai beta. Ia juga mempunyai kemas kini pengeluaran yang boleh didapati untuk Apollo Lake dan Cherry View dan cip Bay Trail.
Gergasi cip minggu lalu mendedahkan bahawa ia menghadapi 32 tuntutan tindakan kelasatas kelemahan Meltdown dan Specter, dan tindakan undang-undang tambahan terhadap dagangan orang dalam yang didakwa.
Intel minggu lepas menerbitkan sebuah whitepaper baru yang menerangkan bagaimana perisian berasaskan perisian untuk Variant 2 yang dipanggil Retpoline berfungsi. Syarikat pencarian mendapati Retpoline tidak menyebabkan overhead prestasi yang dilakukan sebelum ini oleh Intel.

"Terdapat beberapa teknik pengabaian yang mungkin untuk suntikan sasaran cawangan Spektrum varian 2 eksploitasi. Teknik pengurangan Retpoline yang dibentangkan dalam dokumen ini adalah tahan terhadap eksploitasi dan mempunyai sifat prestasi yang menarik berbanding mitigasi lain," -Intel.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan