Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 13 Februari 2018


Panduan Anda untuk Pembelian Balik(Refurbish)

Your Guide to Buying Refurbs

Apabila kita berkata, "Ia Masih Berfungsi," kita bukan hanya bercakap tentang elektronik yang sedikit melewati perdana mereka, atau yang telah berjaya di pasaran oleh alat dengan angka yang lebih tinggi pada akhir nama mereka. Kami juga bercakap tentang elektronik kontemporari yang, atas sebab apa pun, telah dikembalikan dan diperbaharui untuk dijual semula - mereka (kebanyakannya) berfungsi dengan baik juga.   Malah, mereka "bekerja" dalam beberapa cara. Mereka bekerja untuk planet ini dengan mengurangkan sisa, dan mereka bekerja untuk akaun bank anda dengan menjimatkan banyak wang berbanding dengan produk baru. Tetapi hanya kerana sesuatu yang hijau dan menyelamatkan anda hijau tidak bermakna ia benar-benar rosak - sebelum anda melompat ke dunia refurbs yang indah, ia membayar untuk mengetahui dengan tepat apa faedahnya, dan apa jenis pembelian untuk dicari.

Selamatkan Planet...Image result for save planet


Walaupun kebanyakan telefon pintar berat kira-kira 125 dan 165 gram, proses pembuatan dynamos kecil ini mempunyai kesan alam sekitar yang besar. Menurut Persatuan Penyelidikan Pengguna Etika, setiap telefon menyebabkan sekitar 16 kilogram pelepasan CO2 semasa pembuatan - itulah sisa atmosfera sebagai kilogram daging sapi. Dan sebagai laporan Kimia & Kejuruteraan, hanya 17 dari 40 elemen yang digunakan untuk mengeluarkan telefon bimbit rata-rata pulih walaupun telefon meneruskan kilang kitar semula yang sangat khusus. Sebaik sahaja anda keluar daripada pasaran yang terlantar, keadaan menjadi sangat mengejutkan; Universiti UN menganggarkan bahawa satu komputer desktop memerlukan 48 paun bahan kimia, 529 paun bahan api fosil, dan 1.7 tan air untuk dihasilkan. Jadi inilah matematik yang mudah: Apabila anda membeli peranti elektronik baru, anda juga membeli semua kesan alam sekitar. Apabila anda membeli gantian sebaliknya, impak alam sekitar pembelian anda hampir tidak dapat dibandingkan.

Jimat Tunai AndaImage result for save cash


Seperti yang penting sebagai impak alam sekitar, ia sering boleh menjadi satu konsep yang sukar dibayangkan. Kesan pembelian pada akaun bank anda, bagaimanapun, adalah lebih konkrit. Membeli iPhone 6 melalui Program Diperbaharui Bertauliah Apple, sebagai contoh, menjimatkan 15 hingga 16 peratus daripada harga pembelian telefon baru - iaitu kira-kira $ 80 hingga $ 120, bergantung kepada kapasiti dan pilihan storan. Begitu juga, kedai dalam talian Nintendo menjual sistem 2DS yang diperbaharui syarikat dengan harga $ 60, berbanding dengan MSRP $ 80 pada konsol baru, membuat penjimatan sebanyak 25 peratus. Apabila harga produk meningkat, begitu juga penjimatan. Tidak ada yang memerlukan kanta panjang untuk melihat $ 450 yang anda simpan ketika membeli kamera Nikon SLR yang telah diubahsuai untuk $ 2,300 dan bukannya $ 2,750, misalnya

Beli Secara PintarImage result for spend wise

Apabila pengeluar elektronik memperbaharui produk, peranti itu biasanya dibongkar sepenuhnya, dibersihkan dengan teliti, dibaiki jika perlu - keadaan yang menghairankan hanya berlaku kepada kira-kira 5 peratus pengubahsuaian - dan disusun semula untuk dijual semula, semuanya di bawah pengawasan standard kawalan kualiti yang ketat. Sebagai peraturan umum, namun piawaian yang ketat ini lebih cenderung ditegakkan oleh pengilang berbanding dengan peruncit, yang menjadikannya pilihan bijak untuk meneruskan program penggantian rasmi syarikat apabila memungkinkan. Apabila melayari elektronik diperbaharui yang dijual di kedai runcit - dalam talian dan di luar dalam dunia nyata - anda akan menghadapi lebih banyak pembolehubah. Sesetengah item dipulihkan oleh pengeluar asal, sementara yang lain dihantar kepada pihak ketiga. Anda juga tidak menjamin harga yang lebih rendah, seperti yang anda lakukan dengan pengilang, jadi ia benar-benar membayar untuk melakukan penyelidikan anda dalam hal ini. Khususnya, pastikan peruncit tidak menjual model yang lebih tua di bawah spanduk model yang lebih baru, atau versi produk pukulan jenama baru tidak tersedia di tempat lain untuk harga yang kompetitif. Dari segi kebolehpercayaan peruncit, Laporan Pengguna mengesyorkan Amazon, Best Buy, dan GameStop. Di atas segalanya, cari jaminan yang kukuh apabila membeli belah diperbaharui - produk Apple dan Nintendo yang disebutkan di atas, hanya untuk menamakan dua, masing-masing datang dengan liputan pembuat tahun penuh. Apabila pengeluar yang yakin dalam refurb mereka, itu adalah satu tanda yang cukup baik bahawa anda juga boleh yakin - dan keyakinan itu mungkin hanya membantu anda menyelamatkan planet ini dan menjimatkan wang lain kali anda sedang mengintai mainan teknologi baru itu.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan