Macbook Repair - Mecnote: Menghalang memakai bateri pada Macbook anda dan memanjangkan hayatnya

Cari Model Mac

Rabu, 21 Februari 2018

Menghalang memakai bateri pada Macbook anda dan memanjangkan hayatnya

Menghalang memakai bateri pada Macbook anda dan memanjangkan hayatnya


Bagaimana semua benda di alam semesta, bateri MacBooks   tidak kekal, mengalami kemusnahan dan mengurangkan kapasiti mereka sebagai masa berlalu bergantung pada penggunaan yang anda berikan. MacBooks mempunyai autonomi tertentu (masa bateri dikenakan tanpa komputer yang disambungkan ke kuasa elektrik), tetapi dengan penggunaan, masa yang dibutuhkan untuk mengecas bateri dikurangkan dan satu hari berakhir menjadi masa berlalu. ia tidak lagi berguna dan di sinilah hayat bateri berakhir.
Bateri dalam komputer riba Apple direka untuk menampung kira-kira 1000 kitaran maksimum kapasiti asal mereka - yang bermakna anda boleh cas semula dan memuat turunnya 1000 kali. Selepas itu, kapasiti bateri akan dikurangkan kepada 80% daripada kapasiti asalnya, yang masih berfungsi. Apple mengira bahawa hayat penggunaan bateri MacBook adalah 5 tahun.
Bateri-bateri MacBooks boleh dijaga sedemikian rupa sehingga hayat bergunanya diperluaskan kepada maksimum, dan itulah yang akan kita bincangkan dalam teks ini:

Mengekalkan bateri MacBook

Anda tidak perlu menyimpan MacBook anda disambungkan ke bekalan kuasa sepanjang masa: MacBooks telah direka untuk menjadi jelas mudah alih, jadi anda dijangka akan diberikan penggunaan peranti yang dibawa dan dibawa ke tempat yang berbeza, yang akan menjadi ideal untuk memastikan bateri berada dalam keadaan baik. Walau bagaimanapun, terdapat mereka yang menggunakan komputer riba mereka sebagai komputer desktop dan itu tidak baik untuk bateri komputer riba. Apple memberitahu kita bahawa elektron di dalam bateri harus mempunyai pergerakan dari semasa ke semasa, oleh itu kita mesti sentiasa mengecas dan membuang bateri MacBook kami.
Caj dan pelepas bateri sekali sebulan: seperti yang kita katakan, Apple mengesyorkan bahawa elektron-elektron dalam bateri disimpan dalam aliran malar, jadi untuk MacBook yang digunakan sedikit, disyorkan bahawa mereka mempunyai sekurang-kurangnya satu kitaran cas dan muat turun sebulan.

Petua lain untuk menjaga bateri MacBook

Faktor seperti suhu, kelembapan dan penggunaan komputer boleh mengurangkan hayat bateri, jadi di sini kami memberi anda beberapa petua supaya tidak berlaku.
  • Pastikan bahawa, kali pertama anda mengecas bateri MacBook anda, ia akan dikenakan 100%.
  • Pastikan perisian MacBook anda dikemas kini, kerana kemas kini mungkin mengandungi penambahbaikan terhadap prestasi bateri.
  • Simpan MacBook anda di tempat-tempat dengan suhu antara 10 dan 35 darjah Celcius pendedahan yang berpanjangan kepada suhu yang lebih tinggi atau lebih rendah daripada ini boleh merosakkan betarĂ¡ komputer anda. Apple memberitahu kita bahawa suhu yang ideal untuk menyimpan MacBook yang disimpan adalah 22 darjah Celsius dan apabila kita menyimpannya kita harus mencari tempat-tempat yang paling dekat dengan suhu itu.
  • Sekiranya anda tidak bercadang untuk menggunakan MacBook anda lebih dari 6 bulan, simpan dengan caj 50%, kerana menyimpannya tanpa beban boleh mengakibatkan pelepasan yang mendalam, yang bermaksud bahawa bateri tidak lagi dapat memegang sebarang caj, dan jika anda meninggalkannya Dengan cas penuh, bateri boleh mengurangkan kapasitinya.
Sesetengah MacBooks perlu menentukurkan bateri dari semasa ke semasa untuk prestasi yang lebih baik, bagaimanapun, MacBooks yang lebih baru, yang tidak mempunyai bateri yang boleh ditanggalkan, akan diperhalusi terlebih dahulu dan tidak memerlukan pengguna untuk mengkalibrasi mereka.
Seperti yang kita katakan pada mulanya, bateri MacBooks tidak kekal, bagaimanapun, mengikuti nasihat di atas, anda boleh memperluaskan kehidupan berguna dan menangguhkannya perlu pergi ke pusat yang dibenarkan untuk menggantikan bateri komputer anda.

 Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan