Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 15 Februari 2018

Mengapa memasang SSD di Macbook Pro atau iMac saya adalah pilihan terbaik?




Image result for ssd


Mungkin anda pernah mendengar atau membaca tentang SSD, semuanya seolah-olah menjadi kelebihan, dan anda tertanya-tanya apa yang mereka ada dan jika ia bernilai membeli salah satu daripada mereka untuk Macbook, Macbook Pro, iMac, Mac Mini atau iMac anda. Teruskan membaca dan anda akan mendapati jawapan mengenai jenis peranti ini dan kenapa anda perlu berlari untuk membeli satu.
SSD adalah evolusi kenangan kilat yang kita dapati dalam pemacu denyar dan dalam kad memori kamera. Oleh itu, kita bercakap tentang memori yang tidak kehilangan maklumat walaupun ia tidak berkuasa dan oleh itu datang untuk menutup fungsi yang sama yang keras atau cakera keras konvensional sudah dilakukan.
Tetapi cakera keras konvensional mempunyai masalah. Ini mempunyai beberapa cakera di dalam, oleh itu nama, di mana maklumat disimpan menggunakan medan magnet. Mereka diputar pada kelajuan tinggi dan beberapa kepala bacaan dan penulis bertanggungjawab untuk mengemas kini data. Oleh kerana cara pengendaliannya kami dapati:
Mereka bising Setiap kali anda membaca atau menulis adalah perlu bahawa cakera berputar dan mereka mengeluarkan bunyi. Selama bertahun-tahun mereka telah bertambah baik tetapi ia wujud dalam teknologi ini.
Anda perlu mencari maklumat dan dengan perlahan. Jika kepala bukan di mana kita mahu membaca, kita perlu menunggu cakera untuk kembali dan menawarkan maklumat itu. Seperti yang anda faham, ini memperlahankan operasinya.
Anda perlu berhati-hati dengan gegaran. Kelemahan lain yang diperoleh dari bahagian yang bergerak, walaupun cakera tegar sepanjang tahun telah menjadi lebih tahan terhadap semua jenis kejutan dan getaran realiti adalah bahawa jika anda memindahkan komputer dengan cakera keras di dalam dengan daya yang cukup, anda boleh mencetuskannya.
Anda mempunyai masalah dengan pembacaan tidak bersambung. Seperti yang telah saya sebutkan kerana operasinya, cakera sentiasa berubah dan kepala hanya dapat mengakses data yang ada pada mereka, kelajuannya menderita. Tetapi masalah ini adalah lebih buruk dari yang anda bayangkan, jika dalam beberapa kes peralatan semasa dengan sistem operasi yang direka untuk mengekstrak jus pemproses yang boleh bekerja dengan beberapa aplikasi pada masa yang sama adalah bahawa pembacaan adalah rawak pertama dan terpenting, iaitu bersebelahan dan dalam kes ini kelajuan berkurangan banyak.


Image result for ssd

Mengapa anda perlu membeli SSD?

Jika bukan sekarang kita bercakap tentang topik ini lima atau enam tahun yang lalu, tidak akan ada perbincangan, hanya cakera SSD terlalu mahal dan cakera keras terlalu murah sehingga anda tidak boleh mempertimbangkan menggantikannya.
Tetapi keadaan telah berubah, kini anda boleh membeli cakera, mungkin sesuatu yang lebih kecil daripada cakera keras yang sama tetapi anda boleh gunakan untuk menyimpan sistem operasi anda.
Di samping itu, maklumat itu sangat mudah untuk dilalui. Terdapat beberapa aplikasi untuk Mac yang anda tawarkan pengeluar SSD yang anda boleh lulus semua maklumat tanpa masalah. Saya bercakap tentang menggunakan semula maklumat anda, tanpa perlu memasang semula aplikasi.
Anda mengeluarkan beberapa tedios menggunakan Macbook, Macbook Pro, iMac, Mac Mini atau iMac, kerana sesetengah pasukan kadang-kadang tetap tidak dapat dengan jiwanya. Permulaan yang lebih cepat, aplikasi dan keseluruhan sistem bergerak lebih tangkas. Ia ketara terutamanya dalam peralatan lama.

Tidak ada masalah membeli SSD?

Menjadi sangat mahal mungkin bahawa anda akhirnya membeli kapasiti yang lebih kecil daripada yang anda ada dan bahawa anda tidak sesuai dengan data. Apa yang dilakukan dalam kes ini adalah untuk mempunyai SSD untuk sistem operasi dan aplikasi dan cakera keras konvensional untuk data. Ia bukan satu pilihan yang buruk jika anda ingin mendapatkan kelajuan yang dapat diberikan.
Akhirnya menunjukkan bahawa walaupun anda telah menulis sebelum ini bahawa mudah untuk lulus maklumat selalu diinginkan instalasi bersih sehingga semuanya berfungsi dengan benar.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan