Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 28 Februari 2018

Melindungi Data yang Disimpan di Apps di

iPhone


kebenaran aplikasi apl iphone


Banyak aplikasi juga mahu menggunakan data yang disimpan di apl terbina dalam iPhone anda, seperti Kenalan atau Foto . Anda mungkin mahu membenarkan ini-selepas semua, aplikasi foto pihak ketiga memerlukan akses kepada Roll Camera anda-tetapi perlu diperiksa aplikasi mana yang meminta maklumat apa.
Jika anda tidak melihat apa-apa yang disenaraikan di skrin ini, tiada aplikasi yang anda telah pasang meminta akses ini.

Kenalan, Kalendar, dan Peringatan

Untuk ketiga bahagian ini, anda boleh mengawal aplikasi pihak ketiga boleh mengakses apl  Kenalan , Kalendar dan Peringatan anda. Pindahkan slider putih / off untuk aplikasi yang anda tidak mahu mempunyai akses ke data tersebut. Seperti biasa, ingat bahawa menafikan sesetengah akses aplikasi ke data ini boleh menjejaskan cara mereka bekerja.

Foto & Kamera

Kedua-dua pilihan ini berfungsi pada dasarnya dengan cara yang sama; aplikasi yang disenaraikan pada skrin itu akan dapat mengakses aplikasi Kamera anda   dan gambar dalam aplikasi Foto anda masing-masing. Ingat bahawa sesetengah foto boleh mempunyai data seperti lokasi GPS di mana anda mengambilnya (bergantung kepada tetapan Perkhidmatan Lokasi anda) yang tertanam di dalamnya. Anda mungkin tidak dapat melihat data ini, tetapi aplikasi boleh. Sekali lagi, anda boleh mematikan akses aplikasi ke foto anda dengan slider, walaupun melakukan itu boleh menghadkan ciri-ciri mereka. 

Perpustakaan Media

Sesetengah apl akan mahu mengakses muzik dan media lain yang disimpan dalam aplikasi Muzik terbina dalam (ini mungkin kedua-dua muzik yang telah disegerakkan ke telefon atau mendapat dari Muzik Apple ). Dalam kebanyakan kes, ini mungkin agak tidak berbahaya, tetapi ia perlu diperiksa.

Kesihatan

Aplikasi Kesihatan, repositori data kesihatan terpusat dari aplikasi dan peranti seperti pelacak kecergasan peribadi, baru dalam iOS 8. Dalam tetapan ini, anda boleh mengawal aplikasi mana yang mempunyai akses kepada data tersebut. Ketik pada setiap aplikasi untuk mendedahkan pelbagai pilihan untuk data yang boleh diakses oleh setiap aplikas dari Kesihatan.

HomeKit

HomeKit membolehkan pemaju aplikasi dan perkakasan untuk membuat peranti yang disambungkan-berfikir termostat Sarang -yang mempunyai integrasi yang mendalam dengan iPhone dan aplikasinya terbina dalamnya. Dalam bahagian ini, anda boleh mengawal keutamaan untuk aplikasi dan peranti ini, dan data yang mereka akses kepada.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan