Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Jumaat, 9 Februari 2018

Lupa kata laluan akaun email ?

Image result for forgot password

Lupa kata laluan emel adalah aduan yang paling kerap diterima untuk perkhidmatan Emel. Tidak kira emel apa yang digunakan samada emel berbayar atau percuma. Masalah yang dihadapi tetap sama.
Bagaimanakah untuk mengatasi masalah lupa tersebut? Mencatat kata laluan di kertas kecil atau nota adalah tidak selamat. Menggunakan kata laluan yang terdiri dari perkataan atau nombor yang berkaitan dengan peribadi juga tidak selamat. Lupa adalah penyakit yang sukar untuk diatasi oleh manusia.

Namun kini tidak perlu menunggu lagi. Hanya dengan menetapkan nombor telefon, kata laluan baru boleh diperolehi dengan cepat dan dilaksanakan sendiri oleh anda. “Bukankah lebih selamat? Tiada siapa tahu kata lauan anda mahupun pentadbir emel sendiri.”
Selain itu, pengguna juga akan mendapat notifikasi melalui SMS ke telefon yang didaftarkan apabila berlaku aktiviti yang mencurigakan seperti akaun emel dicerobohi atau cubaan masuk oleh penggodam.
Bagaimana cara untuk mengaktifkan fungsi tersebut? Rujuk  Manual Penetapan Nombor Telefon Untuk Keselamatan Akaun Google. Setting ini hanya perlu dilakukan sekali sahaja. Apabila berlaku pertukaran nombor telefon atau telefon hilang, anda perlu kemaskini atau buang nombor sedia ada dengan segera supaya ia tidak disalahguna oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar







Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan