Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 13 Februari 2018


Kelebihan & Kelemahan Memory Stick FlashImage result for Memory Stick Flash


Jika anda pernah menghadiri pameran perdagangan, konvensyen atau persidangan, atau hanya membeli versi premium program atau produk berkaitan komputer yang lain, anda mungkin diberikan pemacu denyar USB secara percuma. Walaupun kegunaan mereka sebagai cara untuk memindahkan fail antara komputer telah berkurang kerana kedatangan penyimpanan awan murah, tongkat memori flash masih mempunyai kelebihan mereka. Sekiranya anda memilih untuk menggunakannya, anda juga perlu mengetahui tentang masalah yang mungkin timbul.



 Kemudahalihan

Salah satu kelebihan utama pemacu kilat adalah mudah alihnya. Pemacu denyar moden boleh memegang beberapa gigabait data, ke atas 64GB untuk model mewah, dan kekal kira-kira saiz yang lebih ringan. Ini menjadikan mereka sesuai bukan sahaja untuk memindahkan fail, tetapi juga untuk menyimpan versi mudah alih yang biasa digunakan seperti peramban, pelanggan mesej segera, perisian penyuntingan grafik dan suite produktiviti. Selepas menyusun program kegemaran anda pada pemacu kilat, apa yang perlu anda lakukan apabila anda menggunakan komputer yang bukannya biasa anda ialah pasangkan pemacu dan luncurkan program yang anda ingin gunakan terus dari itu. Sebaik sahaja anda mengeluarkan pemacu, tiada data atau maklumat peribadi ditinggalkan.Image result for Memory Stick Flash

Penggunaan Kerap

Jika anda kerap perlu memindahkan fail antara komputer yang mungkin tidak mempunyai akses ke Internet, pemacu kilat adalah pilihan terbaik. Alternatif, menggunakan CD atau DVD yang digunakan atau boleh tulis semula, adalah tidak cekap, memerlukan sedikit masa untuk memindahkan data. Sebaliknya, memindahkan fail menggunakan pemacu denyar hanyalah masalah memasangnya ke dalam port USB, menyalin fail daripadanya dan mencabutnya

Saiz

Saiz pemacu kilat mudah alih boleh menjadi manfaat atau kelemahan. Anda boleh meletakkan pemacu kilat di dalam poket anda atau menggantungnya dari leher anda tanpa menimbulkan rasa tidak nyaman kepada anda, yang menjadikannya sangat mudah. Walau bagaimanapun, kerana ia sangat kecil, ia juga agak mudah untuk kehilangannya - sama ada secara tidak sengaja meninggalkan ia dipasang ke dalam komputer awam atau dengan tidak menyedari ia tergelincir dari poket anda.

Related image

Ketahanan

Kerana flash drive tidak mempunyai bahagian yang bergerak, mereka sangat tahan lama. Walaupun pemacu kilat USB "tidak boleh terbakar" seperti LaCie XtremKey wujud untuk keadaan yang melampau, walaupun pemacu kilat plastik atau logam biasa mungkin berfungsi dengan baik walaupun anda secara tidak sengaja menjatuhkannya.

Jangka hayat

Pemacu kilat USB, seperti semua storan berdasarkan memori flash, mempunyai jangka hayat terhad; terdapat batasan bilangan kali data boleh ditulis untuk jenis ingatan sebelum ia habis dan berhenti berfungsi. Bilangan operasi tulis cukup tinggi, dalam puluhan - jika tidak beratus - ratus ribu, dan agak tidak mungkin pemacu kilat akan habis dari penggunaan sesekali. Walau bagaimanapun, anda harus memastikan bahawa anda menyimpan salinan sandaran mana-mana fail pada pemacu denyar anda untuk mengelakkan kehilangan data jika pemacu gagal.


Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar









Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan