Macbook Repair - Mecnote: Cadangan untuk memanjangkan hayat bateri Macbook Pro, Macbook Air

Cari Model Mac

Khamis, 15 Februari 2018

Cadangan untuk memanjangkan hayat bateri Macbook Pro, Macbook Air

Cadangan untuk memanjangkan hayat bateri Macbook Pro, Macbook Air


Salah satu perkara yang penting, jika kita bercakap mengenai komputer riba, adalah hayat bateri , atau apa yang sama: otonomi yang perlu mereka ambil, membawa mereka dan menggunakannya tanpa perlu menyambungkannya ke arus elektrik. MacBooks, tentu saja, tidak terkecuali.
Kita semua mahu komputer riba mempunyai bateri abadi yang tidak pernah terpaksa menutup mereka untuk menyambungkannya ke soket, tetapi teknologi itu masih tidak sampai kepada kita, jadi kita perlu mengambil tindakan supaya bateri bertahan lebih lama, dan itulah sebabnya di sini kita akan membincangkan tentang apa yang membantu kita menjadikan bateri MacBook kita lebih lama lagi.

Tetapan bateri dan skrin

Skrin komputer riba adalah komponen yang menggunakan tenaga yang paling banyak dan oleh itu adalah yang perlu memberi lebih perhatian apabila menetapkannya.
Jumlah tenaga yang digunakan oleh skrin MacBook dapat dikurangkan dengan mengeluarkan sedikit kecerahan. Untuk mengurangkan kecerahan skrin Mac, cukup tekan kekunci F1.
Isu di sini adalah bahawa anda perlu mengurangkan kecerahan, tetapi anda perlu mengambil kira pengalaman pengguna, iaitu dengan mengatakan bahawa anda perlu mengurangkan kecerahan skrin ke tahap di mana kita terus selesa untuk melihatnya, jika tidak ia akan mengurangkan penggunaan tenaga tetapi ia akan memburukkan pengalaman pengguna, dan idea untuk mempunyai lebih banyak bateri adalah tepat untuk meningkatkan pengalaman menggunakan komputer.

Peranti dan aplikasi

Sesetengah aplikasi, seperti AirPort atau Bluetooth, menggunakan peranti dalaman MacBook anda, sehingga bermakna mereka menggunakan kuasa. Jika anda tidak memerlukan BlueTooth atau AirPort, dan anda ingin menjimatkan kuasa bateri anda, maka anda mesti mematikan aplikasi tersebut.
Peranti yang disambungkan melalui USB, atau Kad SD juga menggunakan kuasa, jadi jika anda mempunyai peranti yang disambungkan, anda mesti memutuskan sambungannya supaya bateri MacBook anda bertahan lama.

Penjimatan Tenaga

Mac OS X mempunyai tetingkap yang memberikan kita pilihan untuk menjimatkan tenaga. Pilihan dalam tetingkap itu berbeza-beza dan pelbagai daripada meletakkan MacBook kami tidur apabila kita tidak hadir, atau menggunakan Power Nap (Bahasa Inggeris) pada komputer Apple terbaharu. Untuk masuk ke tetingkap Tenaga Saver, pergi ke Menu Apple> Preferensi Sistem> Economizer. Tetingkap akan dibuka dan anda boleh memilih konfigurasi yang paling sesuai dengan keperluan anda.



Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan