Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Selasa, 20 Februari 2018


Bagaimana untuk mencegah MacBook anda daripada mengecas bateri apabila ia dipasang - Laptop AppleImage result for macbook

Melayari internet saya mendapati soalan berikut, saya mendapati ia menarik dan memutuskan untuk mengawasinya ...
Apabila saya tidur pada waktu malam, kedua-dua lampu hijau (yang dikeluarkan dari kedua-dua belah penyambung MagSafe pengecas saya untuk Macbook Air 13 ") menerangi seluruh bilik saya.
Bagaimana saya boleh mematikannya?
Pada masa ini saya hanya menutupnya dengan pakaian, tetapi melakukannya sukar dan tidak cekap kerana saya menyimpan komputer riba saya berdiri. Mungkin saya boleh membina sejenis lengan mini yang ada di sekitar penyambung untuk menampung penyambung penyambung.
Saya tidak mahu mencabutnya kerana saya tidak menutupnya dan saya lebih suka memuat turunnya sekali sebulan untuk kesihatan bateri yang optimum . Saya rasa saya boleh mematikannya setiap malam dan kemudian mengeluarkan kord kuasa.
Saya lebih suka pengecas iPhone kerana ia tidak memancarkan sebarang cahaya.
Itulah apabila perkara menarik datang, pengguna menerbitkan penyelesaian yang mematikan LED dan pada masa yang sama membolehkan pengecas digunakan tanpa mengecas bateri.
Di tempat kerja, saya menggunakan komputer riba saya seperti gila. Saya bekerja beberapa jam dan saya gembira dengan Macbook saya, tetapi malangnya, ia juga bermakna saya perlu menyimpan komputer riba saya bersambung dengan pengecas. Bateri litium tidak suka untuk tetap dicas sepenuhnya atau dilepaskan - yang menyebabkan mereka merosot lebih cepat.

Caj Mac anda pada 50 peratus . Potong sekeping pita pelekat yang nipis dan letakkan di tengah pin majalah MagSafe . Atas sebab-sebab keselamatan, pastikan bahawa pin yang lain tetap benar-benar terbongkar.
The komputer menggunakan pin pusat untuk mengambil semula nombor siri dan kuasa pengecas pada protokol 1-Wire . Tanpa maklumat ini, Mac anda akan dikuasakan oleh pengecas, tetapi tidak akan mengecas bateri.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan