Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Rabu, 28 Februari 2018


Bagaimana Mendapatkan Aplikasi Hilang Kembali pada iPhone Anda


Cari apl hilang seperti Safari, FaceTime, Kamera & iTunes Store


dapatkan kembali aplikasi yang hilang

Setiap iPhone, iPod touch, dan iPad dilengkapi dengan aplikasi dari Apple. Aplikasi ini termasuk App Store , pelayar web Safari , iTunes Store , Kamera , dan FaceTime . Mereka hadir pada setiap peranti iOS , tetapi kadang-kadang aplikasi ini akan hilang dan anda mungkin tertanya-tanya di mana mereka pergi.
Terdapat tiga sebab yang mungkin mengapa aplikasi telah hilang. Ia mungkin telah dipindahkan atau dihapuskan. Itu jelas. Kurang jelas ialah aplikasi "hilang" mungkin disembunyikan menggunakan ciri Sekatan Kandungan iOS .
Artikel ini menerangkan setiap sebab untuk apl hilang dan bagaimana untuk mendapatkan kembali aplikasinya.

Semua Tentang Sekatan Kandungan

Sekatan Kandungan membolehkan pengguna mematikan aplikasi dan ciri terbina dalam tertentu. Apabila sekatan ini digunakan, aplikasi tersebut tersembunyi-sekurang-kurangnya sehingga sekatan dimatikan. Sekatan Kandungan boleh digunakan untuk menyembunyikan apl berikut:
Safarikedai iTunes
KameraProfil Muzik & Catatan Apple
Siri & DictationiBooks Store
FaceTimePodcasts
AirDropBerita
CarPlayMemasang Aplikasi , Memadam Apl, dan  Pembelian Dalam Apl
Sekatan boleh digunakan untuk melumpuhkan banyak fungsi dan ciri iOS yang lain - termasuk tetapan Privasi, menukar akaun e-mel, Perkhidmatan Lokasi, Pusat Permainan dan banyak lagi - tetapi tidak ada perubahan yang boleh menyembunyikan apl.

Mengapa Aplikasi Mungkin Tersembunyi

Terdapat dua kumpulan orang yang umumnya akan menggunakan Sekatan Kandungan untuk menyembunyikan aplikasi: ibu bapa dan pentadbir IT.
Ibu bapa menggunakan Sekatan Kandungan untuk menghalang anak mereka daripada mengakses aplikasi, tetapan, atau kandungan yang mereka tidak mahu mereka.
Ini boleh menghalang mereka daripada mengakses kandungan dewasa atau dari mendedahkan diri kepada pemangsa dalam talian melalui rangkaian sosial atau perkongsian foto.
Sebaliknya, jika anda mendapatkan peranti iOS anda melalui majikan anda, apl mungkin hilang terima kasih kepada tetapan yang dimulakan oleh pentadbir IT syarikat anda.
Mereka mungkin disediakan kerana dasar korporat mengenai jenis kandungan yang boleh anda akses pada peranti anda atau atas sebab keselamatan.

Cara Dapatkan Aplikasi Kembali Menggunakan Sekatan Kandungan

Sekiranya App Store, Safari atau aplikasi lain anda hilang, ada kemungkinan untuk mendapatkannya kembali, tetapi mungkin tidak mudah. Mula-mula, pastikan aplikasi benar-benar hilang, dan bukan hanya dipindahkan ke skrin lain atau dalam folder . Jika mereka tidak berada di sana, semak untuk melihat sama ada Sekatan Kandungan didayakan dalam apl Tetapan. Untuk mematikannya, lakukan yang berikut:
  1. Ketik Tetapan .
  2. Ketuk Umum .
  3. Ketik Sekatan .
  4. Jika Sekatan sudah dihidupkan, anda akan diminta memasukkan kod laluan. Di sinilah ia menjadi sukar. Jika anda seorang kanak-kanak atau pekerja korporat, anda mungkin tidak mengetahui kod laluan ibu bapa atau pentadbir IT yang digunakan (yang sememangnya titik). Sekiranya anda tidak mengetahuinya, anda pada dasarnya tidak beruntung. Maaf. Sekiranya anda tahu, masukkannya.
  5. Untuk mendayakan beberapa aplikasi semasa meninggalkan orang lain tersembunyi, luncurkan gelangsar di sebelah aplikasi yang anda mahu gunakan untuk dihidupkan / hijau.
  6. Ketik Lumpuhkan Sekatan t o membolehkan semua aplikasi dan mematikan Sekatan Kandungan. Masukkan kod laluan.

Cara Cari Aplikasi

Tidak semua aplikasi yang kelihatan hilang tersembunyi atau hilang. Mereka mungkin hanya dipindahkan.
Selepas naik taraf ke IOS, aplikasi kadang-kadang berpindah ke folder baru. Jika anda baru-baru ini dinaik taraf sistem operasi anda, cuba cari aplikasi yang anda cari menggunakan alat carian Spotlight terbina dalam .
Menggunakan Spotlight adalah mudah. Pada skrin utama, leret dari tengah skrin ke bawah dan anda akan mendedahkannya. Kemudian ketik nama aplikasi yang anda cari. Jika ia dipasang pada peranti anda, ia akan muncul.

Bagaimana Untuk Dapatkan Kembali Aplikasi Yang Dihapuskan

Apl anda juga mungkin hilang kerana telah dipadamkan. Setakat iOS 10 , Apple membenarkan anda memadam beberapa aplikasi yang telah dipasangkan (walaupun secara teknikalnya aplikasi tersebut disembunyikan, tidak dipadam).
Versi awal dari iOS tidak membenarkan ini.
Untuk mengetahui cara memasang semula apl terbina dalam yang telah dipadamkan, baca Cara Mengunduh Apl Anda Telah Dibeli .

Mendapatkan Aplikasi Kembali Selepas Jailbreaking


Jika anda telah memecah telefon anda , ada kemungkinan anda telah memadam beberapa aplikasi terbina dalam telefon anda. Jika itu berlaku, anda perlu memulihkan telefon anda ke tetapan kilang untuk mendapatkan kembali aplikasinya. Ini mengalih keluar jailbreak, tetapi ia satu-satunya cara untuk mendapatkan semula aplikasinya.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan