Macbook Repair - Mecnote

Cari Model Mac

Khamis, 22 Februari 2018

Apa sebenarnya penyemak imbas web Windows 10 hari ini?


Setiap syarikat menuntut pelayar web terbarunya adalah yang terpantas lagi. Jadi, yang manakah yang paling pantas? Saya membawa mereka ke bangku ujian - dan inilah yang saya dapati.
Image result for web browser

Opera mendakwa pelayar web eponimnya "jauh lebih cepat daripada Firefox Quantum 58." Mozilla mendakwa penggunaan masa CPU yang lebih baik menjadikan Firefox sangat pantas . Dan apabila saya menghidupkan Edge pada hari yang lain, ia mendakwa ia adalah pelayar terpantas semua.
OK, mereka tidak boleh semuanya betul. Jadi, yang pelayar web Windows 10 adalah yang terpantas dari mereka semua?
Saya meletakkan pelayar Windows 10 yang paling popular untuk ujian. Ini adalah Edge 10 terbina dalam Windows 10 dan semakin Internet Explorer (IE) 11 . Saya juga menyemak versi terbaru Chrome 64 , Firefox 58 , dan Opera 51 .
Sebelum saya melompat ke dalam ujian, saya harus menyebut Opera adalah sesuatu daripada Google Chromium - versi klon Chrome sumber terbuka. Ia menggunakan enjin rendering WebKit / Chromium . Itulah sebabnya mengapa nombor prestasi Chrome dan Opera sering hampir sama.
Saya menanda aras pelayar ini pada PC ujian Windows 10 saya, sebuah Dell XPS 8910 . Ia dikuasakan oleh 3.4GHz Intel Core i7-6700 Quad-Core Processor , disokong oleh kad grafik NVIDIA GeForce GTX 750Ti dengan memori grafik 2GB. Sistem ini berjalan dengan mikrokod cip Intel terkini , dan PC menara ini dilengkapi dengan 16GB RAM dan cakera keras 1TB 7,200 RPM. Sistem ini juga disambungkan ke suis Gigabit Ethernet. Dari sana, ia menghubungkan ke internet, dengan sambungan 100Mbps. Sistem operasi ialah Windows 10 Home, versi 1709, membina 16299.248.
Untuk setiap pusingan ujian, saya menjalankan pelayar web vanila yang baru dipasang selepas memunggah semula sistem.

PELAYAR MANA YANG TERPANTAS SEMUANYA?


JetSteam 1.1Image result for JetStream 1.1
Pertama: JetSteam 1.1 . Penanda aras JavaScript ini dibina atas dasar SunSpider yang tidak lagi disokong Ia menggabungkan beberapa tanda aras JavaScript untuk melaporkan skor tunggal yang mengimbanginya menggunakan purata geometri. JetStream merangkumi tanda aras daripada suite penanda aras JavaScript SunSpider 1.0.2 dan Octane 2. Suite ujian ini juga termasuk tanda aras dari projek sumber terbuka pengkompil LLVM , disusun ke JavaScript menggunakan Emscripten 1.13 . Ia juga merangkumi tanda aras berdasarkan HashMap projek sumber terbuka Apache Harmony dan pelabuhan penanda aras Java masa sebenar Cdx , diterjemahkan secara tangan ke JavaScript. Skor yang lebih tinggi lebih baik pada penanda aras ini.
Pemenangnya adalah Edge, dengan skor 220.39. Edge diikuti oleh Oper (193.56), dan juga dalam margin ralat, Chrome (195.43). Firefox Quantum, walaupun semua gembar-gembur tentang bagaimana ia adalah perkara terbaik sejak roti yang dihiris, berada di belakang dengan skor 180.65. IE? Ia gagal ujian, jadi saya meletakkannya sebagai "tidak selesai."
Kraken 1.1
Image result for Kraken 1.1 logo
Seterusnya: Kraken 1.1 . Penanda aras ini, yang berdasarkan kepada SunSpider yang lama usang, juga mengukur prestasi JavaScript. Untuk pengujian JavaScript asas ini, ia menambahkan senario kes penggunaan tipikal. Mozilla, organisasi induk Firefox, mencipta Kraken. Dengan penanda aras ini, semakin rendah skor, lebih baik hasilnya.
Di sini, Firefox mencetuskan kemenangan, dengan skor 1,028.5 milisaat (ms). Tutup pada tumit dengan 1068.6ms adalah Chrome. Hampir tidak ada Chrome, datang Opera dengan 1,069.3ms. Edge mengambil tempat keempat dengan 1,108.7ms. IE adalah cara, cara di belakang dengan 2,081.2ms.
Octane 2.0Image result for Octane 2.0 logo
Octane 2.0 , penanda aras JavaScript Google, tidak lagi disokong, tetapi ia masih menjadi penanda aras berguna kerana pengujian senario untuk aplikasi web interaktif. Octana bukan khusus Chrome. Sebagai contoh, ia menguji seberapa cepat Microsoft TypeScript menyusunnya sendiri. Dalam penanda aras ini, semakin tinggi skor, semakin baik.
Di sini, Chrome mengambil pertama, dengan tanda 40,695. Snipping pada tumitnya datang Opera, dengan skor 40,533. Selepas itu, terdapat penurunan prestasi yang curam. Firefox menduduki tempat ketiga dengan 33,595, manakala Edge datang bersebelahan dengan 32,145. IE sekali lagi gagal sebahagian daripada ujian. Sekalipun tidak, skor 15,716 meninggalkannya di debu orang lain.
WebXPRT
Image result for WebXPRT
WebXPRT kekal penanda aras pelayar kegemaran saya. Ia dihasilkan oleh profesional penanda aras di Teknologi Prinsip . Kakitangan kanan syarikat ini adalah pengasas Operasi Benchmark Ziff Davis, standard emas penandaarasan PC.
WebXPRT menggunakan senario yang dicipta untuk mencerminkan tugas setiap hari. Ia mengandungi enam beban kerja HTML5 dan JavaScript: Peningkatan Foto, Mengatur Album, Penetapan Harga Saham, Nota Tempatan, Grafik Jualan, dan Terokai DNA Sequencing. Di sini, semakin tinggi skor, lebih baik penyemak imbas.
Pada ujian ini, Firefox berada di tempat pertama dengan 529. Dekat di belakangnya datang Opera dengan 521, dan kemudian Chrome dengan 510. Edge jatuh jauh dari tahap, dengan skor 301. IE, tentu saja, datang dengan 280 terakhir.
Standard web HTML 5Image result for Standard web HTML 5
Sebagai nota sampingan, saya memeriksa untuk mengetahui sejauh mana setiap penyemak imbas mematuhi standard web HTML 5 . "Ujian" ini bukan penanda aras. Ia hanya menunjukkan sejauh mana setiap pelayar datang dengan selaras dengan standard HTML 5. Skor yang sempurna, yang tidak ada, akan menjadi 550.
Pemaju telah mengusahakan HTML5 sejak akhir 2000-an . Ia menjadi standard pada tahun 2014 . Jadi, anda fikir kami akhirnya akan berada di laman web yang sama tidak akan anda? Salah.
Firefox datang paling dekat pada 529. Ia diikuti oleh Chrome dan Opera, yang terikat pada 528. Edge datang jauh lebih jauh pada 301. Di tempat terakhir, seperti yang anda harapkan, adalah IE 280.

APA MAKSUD SEMUA INI?

Ini bermakna tiada pelayar web anjing teratas hari ini. Walau bagaimanapun, terdapat kegagalan yang jelas: IE 11. Tidak seorang pun harus menjalankan IE 11 pada sebarang versi Windows. Ia tidak boleh bersaing.
Bagi yang lain, walaupun tanda aras menunjukkan perbezaan prestasi yang luas, saya hampir tidak dapat melihat perbezaan dunia sebenar di antara mereka.

JADI, PELAYAR WEB MANA YANG PATUT ANDA DAPATKAN?

Ia bergantung kepada ekosistem penyemak imbas yang paling sesuai untuk anda. Saya menggunakan banyak program Google, jadi Chrome untuk saya. Adakah anda berseronok dengan Windows? Gunakan Edge kemudian. Adakah anda suka apa Firefox telah lakukan? Kemudian teruskan dan gunakannya. Ingin sesuatu yang agak berbeza? Gunakan Opera.
Hanya jangan membeli gembar-gembur bahawa satu atau yang lain menendang pantat orang lain ketika datang ke kecepatan mentah. Mereka tidak.

Macbook / Laptop Rosak , Tanya Kami .. Dimana Kami? - ( Seri Kembangan Outlet )


 - 5 Minit Dari Kinrara
- 10 Minit Dari Cheras , Putrajaya
- 15 Minit Dari Puchong 
- 20 Minit Dari KL 
- 25 Minit Dari Bangsar










Macnote Studio Seri Kembangan

Lot G.45 , Bazaar Rakyat PKPS,

Jalan Putra Permai 5/4,
Bandar Putra Permai,
4330 Seri Kembangan, Selangor

Waze  : Bazaar Rakyat PKPS

Google Maps : Bazaar Rakyat PKPS
E-mail  : macbookstationsk@gmail.com

Phone  : 03-8938 2344 /0105267005
Tel : 0105267005

Landmark : Cari Hotel M Design ( Tengok Gambar Diatas)

Waktu Operasi : Isnin - Ahad (10 a.m. - 9 p.m.) Setiap Hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan