Macbook Repair - Mecnote: 10 sebab utama untuk mendapatkan SSD

Cari Model Mac

Rabu, 7 Februari 2018

10 sebab utama untuk mendapatkan SSD

10 sebab utama untuk mendapatkan SSD


Jika anda pernah mendengar tentang perkakasan komputer, maka anda mungkin pernah mendengar mengenai SSD. Pemacu keadaan pepejal (SSD) menggunakan memori kilat untuk menghasilkan peningkatan prestasi dramatik berbanding dengan cakera keras mekanikal. Memandangkan SSD tidak mempunyai bahagian yang bergerak kecil yang rawan kegagalan, mereka menawarkan pelbagai manfaat yang kos efektif kepada hampir setiap pengguna komputer. Di Facebook, kami meminta peminat kami untuk membantu kami menyusun senarai 10 sebab utama untuk mendapatkan SSD. Inilah yang mereka katakan.

Berbanding dengan cakera keras, tawaran SSD:

# 1: Semuanya lebih pantas.
"Boot lebih cepat dan beban program yang lebih cepat berbanding dengan cakera keras."
Bayangkan klik pada program dan memuatkannya dengan serta-merta. Itulah kuasa SSD. SSD juga membolehkan prestasi "segera pada" - kebolehan untuk sistem anda dapat disekat dengan serta-merta. Oleh kerana SSD tidak perlu secara mekanikal mencari data pada platter bergerak (sebagai cakera keras tidak), mereka membantu sistem anda mencapai prestasi segera.

# 2: Multitasking lancar.
"Backup yang lebih cepat, imbasan sistem antivirus yang lebih pantas, semuanya lebih cepat!"
Keupayaan akses data yang lebih baik dari SSD membolehkan anda bertukar-tukar pelbagai program dengan mudah. Dari membuat sandaran data anda untuk mengimbas imbasan sistem antivirus untuk mengakses aplikasi, laman web dan senarai main, SSD membolehkan anda melakukan multitask seperti pro - dengan sedikit masa lag.

# 3: Peningkatan kecekapan tenaga.
"Penggunaan tenaga yang lebih rendah."
Oleh kerana SSD tidak mempunyai bahagian yang bergerak kecil, mereka memerlukan kurang tenaga untuk beroperasi dan dapat meningkatkan kehidupan bateri laptop anda.

# 4: Penyejukan sistem yang lebih baik.
"Rendah suhu apabila digunakan."
Memandangkan data akses SSD menggunakan memori kilat dan bukannya mencari pada pinggan berputar seperti cakera keras, mereka dapat mengekalkan suhu operasi yang lebih konsisten, yang dapat membantu mengekalkan sistem keseluruhan.

# 5: Kurang bunyi bising penggemar.
"Tiada bunyi bising, [dan mereka] berjalan lebih sejuk kerana tiada bahagian yang bergerak untuk menghasilkan haba."
Oleh kerana SSD tetap lebih sejuk daripada cakera keras, peminat anda tidak perlu bekerja keras, yang bermakna kurang bunyi penggemar dan prestasi keseluruhan yang lebih senyap. Bunyi yang bersuara yang anda dengar apabila menggunakan cakera keras? Pergi.

# 6: Peningkatan ketahanan dan kebolehpercayaan.
"Kadar kelangsungan hidup yang lebih tinggi selepas penurunan / kemalangan ... itu sahaja tidak ternilai. Sesiapa yang pernah melakukan pemulihan data tahu apa yang saya bicarakan. "
Oleh kerana SSD tidak mempunyai bahagian yang bergerak kecil yang mudah terdedah kepada kerosakan, mereka boleh dilemparkan dan masih mengekalkan fail dan maklumat penting anda. Direka untuk menyimpan data anda dengan pasti selama bertahun-tahun, SSD menawarkan kejutan tambahan dan rintangan getaran untuk ketahanan yang diuji perjalanan.

# 7: Penyimpanan fleksibel.
"Anda boleh menggunakannya seperti pemacu kilat jika anda mempunyai teluk swap atau dermaga panas."
SSD boleh didapati dalam pelbagai bentuk faktor, dan beberapa faktor bentuk (seperti mSATA) boleh memasangkan terus ke dalam motherboard sistem anda, yang membolehkan pemacu bertindak sebagai pemacu cache atau bekerja bersama-sama dengan cakera keras sedia ada anda. Terlebih lagi, dengan kabel USB, anda boleh menggunakan SSD seperti pemacu kilat gergasi - cabutnya!

# 8: Permainan yang lebih baik.
"Masa beban yang lebih cepat dalam permainan jadi anda yang pertama masuk ke medan perang."
Bagi pemain, kelajuan akses data yang lebih cepat membantu SSD membolehkan masa beban lebih pantas, sehingga anda dapat menghabiskan lebih banyak waktu bermain dan kurang menunggu waktu. Ramai pemain suka menggunakan SSD kerana ia bermakna mereka satu langkah (atau beban) menjelang pertandingan, memberi mereka kesempatan yang lebih tinggi pada serangan pertama dan pengalaman permainan yang lebih lancar.

# 9: Pemasangan yang mudah.
"Tunggu terlalu banyak."
Dengan video langkah demi langkah kami dan memasang panduan, memasang SSD tidak dapat lebih mudah - tiada kemahiran komputer diperlukan! Cukup ambil pemutar skru, manual pemilik sistem anda, dan salah satu Kit Pemasangan Mudah kami dan kami akan memandu anda melalui proses tersebut.

# 10: Lebih banyak masa untuk apa yang penting.
"Kepada saya, itu cukup mudah: sebab utama untuk mendapatkan SSD adalah untuk menjimatkan masa. Sekiranya ia boot, memuatkan aplikasi, respons OS secara umum atau operasi intensif, SSD yang baik akan menjimatkan masa anda supaya anda boleh memberi tumpuan kepada apa yang penting. "
Memandangkan komputer digunakan untuk mencapai pelbagai tugas peribadi dan profesional, peningkatan kelajuan dan kecekapan SSD bermakna anda akan mempunyai keupayaan untuk lebih banyak dilakukan dalam masa yang kurang. Kehidupan bergerak pantas - komputer anda sepatutnya juga.
Berminat dengan SSD? Ketahui apa yang menentukan SSD Crucial selain dari persaingan - tiga puluh tahun kepakaran pembuatan, beratus-ratus ujian kelayakan dan lebih seribu jam ujian pengesahan prerelease yang dibina ke dalam setiap pemacu. Mengalami Perbezaan Penting.



Berikut Merupakan Testimoni Yang Kami Dapat Daripada Customer



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS




Tiada ulasan:

Catat Ulasan