Macbook Repair - Mecnote: Print Screen Pada Mac

Cari Model Mac

Rabu, 31 Januari 2018

Print Screen Pada Mac

Print Screen Pada Mac

Pengguna Mac boleh dengan mudah mengambil "skrin cetak", yang bermaksud menyimpan salinan apa yang ada pada skrin Mac anda pada masa ini. Salinan ini akan disimpan sebagai imej pada desktop anda. Ini cara yang hebat untuk berkongsi apa yang anda lihat pada skrin Mac anda.

Print Screen Seluruh Skrin
Untuk mengambil print screenpada keseluruhan skrin, tekan perintah-shift-3. Jika audio dipaparkan, anda akan berada di sini kesan bunyi kamera. Selepas satu atau dua kali, print screenakan disimpan pada desktop Mac anda sebagai fail PNG (format imej yang popular).

 

Print Screen Pilihan
Sekiranya anda mahu, anda boleh mengambil print screen pada bahagian tertentu skrin Mac anda. Pertama, tekan command-shift-4. Penampilan perubahan anda, ke arah silang. Sekarang, tahan butang tetikus anda dan seret kursor ke bahagian skrin yang anda ingin mengambil skrin cetak. Anda akan melihat segi empat kelabu di kawasan itu.

 

Apabila selesai, lepaskan butang tetikus. Sekali lagi anda akan mendengar kesan bunyi kamera dan print screenakan disimpan di desktop anda sesaat.

Print screenSkrin
Anda juga boleh mengambil skrin cetakan pada tetingkap tertentu. Segala-galanya secara automatik akan dikeluarkan dari foto. Mulakan dengan menekan arahan-shift-4, sama seperti langkah sebelumnya ketika anda mengambil print screenpemilihan.

 

Seterusnya, tekan ruang. Kursor anda akan berubah menjadi kamera. Apabila anda menggerakkan kursor ke atas tingkap, mereka akan disorot untuk menunjukkan bahawa mereka boleh mengambil print screenmereka. Untuk selesai, cuma klik tetingkap yang anda ingin cetak skrin.

Salin ke papan klip
Kadang-kadang anda hanya mahu menampal skrin cetakan anda ke dalam e-mel atau iMessage dengan segera. Menyimpan fail ke desktop mungkin kelihatan seperti satu langkah terlalu banyak. Dengan menambah butang kawalan ke pintasan sebelumnya, anda boleh memberitahu Mac anda bahawa anda ingin menyalin print screendan bukannya menyimpannya ke fail.

Cuba gunakan command-control-shift-3 untuk menyalin keseluruhan kandungan skrin Mac anda. Selepas anda mendengar kesan bunyi kamera biasa anda boleh menampal imej anda ke dalam aplikasi lain, seperti iMessage, Mail atau Pages. Anda juga boleh menggunakan command-control-shift-4 untuk menyalin pemilihan skrin.



Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Tiada ulasan:

Catat Ulasan