Macbook Repair - Mecnote: Masalah : Tidak Dapat Laraskan Kecerahan selepas Menaiktaraf ke Windows 8.1

Cari Model Mac

Ahad, 7 Januari 2018

Masalah : Tidak Dapat Laraskan Kecerahan selepas Menaiktaraf ke Windows 8.1

Masalah : Tidak Dapat Laraskan Kecerahan selepas Menaiktaraf ke Windows 8.1

Selepas menaik taraf komputer riba Lenovo lama ke Windows 8.1 baru-baru ini, saya menghadapi masalah yang sangat menjengkelkan. Atas sebab apa pun, keupayaan untuk menyesuaikan kecerahan tidak berfungsi. Menekan kekunci kecerahan pada papan kekunci akan menunjukkan bahawa tahap kecerahan naik atau turun, tetapi tiada apa yang sebenarnya ditukar pada skrin! Ia adalah perkara paling aneh yang pernah saya lihat.

Perkara pertama yang saya fikir mungkin terdapat beberapa isu perkakasan dan Windows 8.1 tidak mengenali akhbar utama dengan betul. Saya memutuskan untuk menukar tahap kecerahan dalam OS itu sendiri. Saya membuka bar Charms dan mengklik pada Tetapan dan kemudian cuba menyesuaikan kecerahan di sana, tetapi sekali lagi tiada apa yang berlaku! Sekarang saya benar-benar keliru.

Saya juga cuba pergi ke Power Options dan menukar kecerahan di sana, tetapi sekali lagi ia tidak membuat apa-apa perbezaan pada paparan sebenar. Pemikiran kedua yang muncul di dalam kepalaku adalah bahawa ia adalah isu Driver. Saya pergi ke laman web Lenovo dan memuat turun pemacu terkini yang saya dapati untuk mesin itu. Saya berharap akan menyelesaikan masalah ini, tetapi tidak!


Pada ketika ini, saya fikir ia mungkin driver terbaru tidak menyokong Windows 8.1 dengan betul dan oleh itu saya perlu mencuba pemacu grafik standard atau asas Windows sebaliknya. Pada akhirnya, inilah yang membetulkan masalah. Sekarang saya hanya perlu menunggu sehingga Lenovo melepaskan driver terkini untuk komputer riba Lenovo lama saya. Inilah cara untuk menyelesaikan masalah ini buat sementara waktu.

Pertama, buka Panel Kawalan dan klik pada Pengurus Peranti:

panel kawalan menang 8

Seterusnya, lancarkan Paparan Adapter dan kemudian klik kanan pada kad grafik yang dipasang pada sistem anda dan pilih Properties. Ia mungkin sesuatu seperti Intel HD Graphics 4000, dan lain-lain. Ia bergantung kepada jenis kad grafik yang anda telah pasang, tetapi hanya ada satu atau dua yang dicatatkan maks.

ciri penyesuai paparan

Sekarang teruskan dan klik pada tab Driver dan kemudian klik pada butang Driver Kemaskini.

kemas kini Driver

Seterusnya anda akan mempunyai dua pilihan. Anda mahu memilih Carian komputer saya untuk pilihan perisian pemacu.



semak Driver komputer

Kami hampir selesai, jadi teruskan! Sekarang teruskan dan klik pada Biarkan saya memilih dari senarai pemacu peranti pada butang komputer saya di bahagian bawah.

pilih dari senarai

Sekarang anda mahu memilih pemacu yang berbeza untuk kad grafik. Anda mungkin bermain di sekitar dan memilih yang berbeza dan melihat yang berfungsi untuk anda, tetapi yang paling selamat akan sentiasa Adaptor Paparan Asas Microsoft.


penyesuai paparan asas

Bergantung pada sistem anda, anda mungkin melihat beberapa Driver yang disenaraikan di dalam kotak, walaupun Driver yang sama disenaraikan beberapa kali. Anda boleh mencuba beberapa yang lain, tetapi jika tiada kerja, hanya gunakan Driver asas. Malangnya, anda tidak akan dapat menjalankan OS pada resolusi tertinggi atau kadar bingkai jika anda menggunakan Driver asas, tetapi sekurang-kurangnya anda boleh menyesuaikan kecerahan.


Dalam kes saya, saya hanya bertukar kepada Driver asas, menyesuaikan kecerahan ke mana saya memerlukannya dan kemudian bertukar kepada Driver pengeluar asal. Tahap kecerahan kekal pada tahap yang saya tetapkan, jadi itu bagus. Kemudian semak setiap kali kerap untuk melihat sama ada terdapat Driver baru dan memasangnya apabila ia tersedia. Jika anda masih menghadapi masalah menyesuaikan kecerahan pada mesin Windows 8.1 anda, siarkan komen di sini dan beritahu kami butiran. Nikmati!


Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS





Ez Bro



Tiada ulasan:

Catat Ulasan